همه ارگان‌ها باید برای احیای وقف تلاش کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس بر لزوم احیای وقف توسط همه بخش‌های جامعه تاکید کرد و گفت: وقف با قابلیت عظیمی که دارد می‌تواند با ورود به عرصه‌های مهم اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

طبس نیوز: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس بر لزوم احیای وقف توسط همه بخش‌های جامعه تاکید کرد و گفت: وقف با قابلیت عظیمی که دارد می‌تواند با ورود به عرصه‌های مهم اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد الهی اظهار داشت: گستردگی موقوفات و موضوع وقف در کشور از ویژگی‌های بارز نظام اسلامی است بنابراین همه دستگاه‌های ذیربط باید تلاش کنند تا وقف در کشور احیا شود.

وی زنده ساختن موقوفات فراموش شده و نظارت بر موقوفات شخصی را از دیگر امور مهم دانست و تصریح کرد: موقوفات متعلق به حوزه‌های علمیه نیز باید مورد توجه قرار گیرد و به آن عمل شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس با اشاره به اینکه وقف از جمله آثار ماتأخر است، افزود: آثار وقف پس از مرگ به پرونده اعمال انسان افزوده می‌شود و در واقع وقف یک سنت حسنه جاریه است.

الهی با تاکید بر اینکه فرهنگ وقف باید روز به روز در جامعه ترویج یابد، ادامه داد: امروزه وقف برای موارد مختلفی از جمله تحصیل، مداوای بیماران، فعالیت‌های قرآنی، تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند، سالمندان، معلولان، یتیمان و بسیاری موارد دیگر انجام می‌شود.

وی از مسئولان خواست تا برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند و مردم را با آثار و فواید وقف آشنا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس با اشاره به اینکه وقف کار نیکی است که در ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی نقش مهمی دارد، افزود: این سنت حسنه همچون چشمه‌ سار خیرخواهی‌ خداپسندانه و مردم‌ گرایانه در زمینه‌های مختلف به جریان خود ادامه می‌‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =