تولید سالانه ۵۰۰۰ تن سنگ فلورین فرآوری شده در طبس

سرپرست معدن فلورین کمرمهدی شماره ۲ طبس گفت: این معدن سالانه ۵۰۰۰ تن سنگ فلورین فرآوری شده با عیار ۸۵ درصد تولید می‌کند.

طبس نیوز:سرپرست معدن فلورین کمرمهدی شماره ۲ طبس گفت: این معدن سالانه ۵۰۰۰ تن سنگ فلورین فرآوری شده با عیار ۸۵ درصد تولید می‌کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،رستم‌زاده  اظهار کرد: این معدن در فاصله ۹۵ کیلومتری طبس قرار داشته و ۴۹ کارگر دارد.

وی افزود: مقداری از سنگ‌های این معدن در داخل کشور مصرف شده و مقداری دیگر نیز به کشورهای پاکستان، امارات و کویت در خاورمیانه و کشورهای ترکیه، یونان، اوکراین و بلغارستان در اروپا صادر می‌شود.

رستم‌زاده افزود: قسمت اعظم مصرف این محصول در صنعت فولاد است که یک صنعت استراتژیک است.

سرپرست معدن فلورین کمرمهدی شماره ۲ طبس مشکل مهم این معدن را زیرساخت‌های اصلی همچون جاده، آب و برق سراسری اعلام کرد که هرکدام تاثیر به‌سزایی در تولید معدن دارد.

او اظهار کرد: جاده آسفالته امکان دسترسی آسان به امکانات شهرستان با هزینه کمتر را فراهم کرده و امکان افزایش شیفت کاری را به دو تا سه شیف فراهم می‌کند که در نتیجه تولید نیز با تعویض پرسنل به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برق نیز برای توسعه قسمت فرآوری امکان دسترسی به انرژی کم‌هزینه‌تر را با توجه به افزایش قیمت سوخت فراهم می‌کند و حتی در بخش تجهیزات استخراج تونلی نیز می‌توان از تکنولوژی روز استفاده کرد. آب نیز برای توسعه بخش فرآوری و نیز بهداشت کمک موثری به معدن می‌کند.

سرپرست معدن فلورین کمرمهدی شماره ۲ طبس ادامه داد:

برخی از کارگران این معدن نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کردند که پنج روز هفته را در اینجا ساکن هستند و تنها پنج‌شنبه و جمعه را به منزل رفته و با خانواده دیدار می‌کنند.

این کارگران ساعت کاری خود را از ۷ تا ۱۲ اعلام کردند که بعد از یک استراحت، نماز و صرف نهار دوباره از ساعت ۱۳ تا ۱۹ مشغول به‌کار می‌شوند.

این افراد ماهانه حقوق دریافتی خود در سال ۱۳۹۲ را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کردند.

کارگران این معدن وجود یک خانه بهداشت و آمبولانس در کارگاه معدن را برای مواقع ضروری می‌دانند در حالی که نزدیک‌ترین مرکز درمانی نیز در شهر طبس در فاصله ۹۵ کیلومتری این معدن است.

تنها راه ارتباطی این افراد با خانه یک خط تلفن ثابت است که با توجه به پرت بودن منطقه و دوری از جاده اصلی در صورت قطع شدن این خط تلفن ثابت امکان ارتباط آنان با بیرون نیز قطع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 1 =