شکارچی سابقه دار به دام افتاد

شکارچی غیر مجاز سابقه‌دار توسط محیط بانان شهرستان طبس دستگیر شد.

به گزارش طبس نیوز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: پس از انجام گشت و نظارت‌های مداوم در زیست گاههای بخش دستگردان طبس، مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با همکاری مأمورین انتظامی ده محمد موفق به شناسایی و دستگیری متهمین شکار غیر مجاز شدند.

وی افزود: محیط بانان، خودرو یکی از متهمین را تحت نظر قرار داده و پس از انجام هماهنگی با پاسگاه انتظامی ده محمد، خودروی این متهم متوقف شده و از داخل آن اجزای متعلق به شکار غیر مجاز یک رأس کل وحشی کشف و ضبط گردید.

حاتمی گفت: متهم دستگیر شده پس از کشف آثار جرم، یک نفر دیگر از متهمین پرونده را که گوشت‌ها را از وی تحویل گرفته است معرفی نمود.

حاتمی اظهار داشت: متهم دیگر پرونده نیز پس از دستگیری به مشارکت در شکار غیر مجاز یک رأس کل وحشی با همکاری یک نفر متهم سابقه‌دار دیگر اقرار کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: مأمورین محیط زیست طبس با همکاری مأمورین انتظامی ده محمد پس از اخذ مجوز قضایی از محل منزل متهم سوم که سوابق متعدد محکومیت به انجام شکار غیر مجاز و حمل سلاح غیر مجاز را دارند بازرسی کردند.

حاتمی بیان داشت: در بازرسی از منزل این متهم یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی غیر مجاز، چهار عدد فشنگ ساچمه‌زنی، مقداری ساچمه، دو دستگاه دوربین چمشی و دو عدد شاخ متعلق به شکار غیر مجاز یک رأس قوچ وحشی کشف و ضبط گردید.

وی افزود: متهمین شناسایی شده پس از تشکیل پرونده در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس جهت رسیدگی به اتهامات وارده به مقامات محترم قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس یاد آور شد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا قوچ وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است لذا متهمین می‌بایست مبلغ پانصد میلیون ریال را به حساب دولت واریز نمایند.

حاتمی تصریح کرد: متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی، محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس تصویب نامه جدید هیأت وزیران به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از همکاری‌های بی دریغ فرماندهی محترم انتظامی شهرستان طبس و مأمورین محترم پاسگاه انتظامی ده محمد قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 15 =