هشدار برای کوهنوردان در روز‌های پنجشنبه و جمعه

فدراسیون کوهنوردی درباره اوضاع نامساعد جوی در روز‌های ۲۵ و ۲۶ دی به کوهنوردان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

کارگروه هواشناسی کوهستان فدراسیون کوهنوردی در اطلاعیه‌ای نسبت به تغییر شرایط جوی در ارتفاعات هشدار داد.
بر اساس این اطلاعیه؛ پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ دی وقوع تندباد‌های شدید و کولاک در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس شمالی و مرکزی، نیمه غربی کشور، وزش باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز و کولاک، وقوع بهمن در مناطق مستعد بویژه دامنه‌های البرز، بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش بینی و هشدار داده می‌شود.
پنجشنبه موجی قوی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب وزش باد شدید و خیلی شدید در بخش‌های شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی می‌شود. در دامنه‌های شمالی البرز، وزش باد گرم شدید و خیلی شدید موجب کولاک و افزایش دما می‌شود.

این شرایط میتواند منجر به افزایش ذوب برف و شکستن نقاب‌های برفی و وقوع بهمن شود. برای ساعات عصر و شب علاوه بر وزش باد شدید در ارتفاعات شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده برف پیش بینی می‌شود. جمعه تداوم باد شدید و خیلی شدید در نیمه غربی کشور، شامل ارتفاعات البرز، زاگرس، شمال غرب و بتدریج شمال شرق کشور بویژه ساعات صبح تا عصر، همراه با کولاک برف و احتمال بهمن خواهد بود.

وزش باد گاهی شدید در زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و با شدت کمتر ایران مرکزی و بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز همراه با سرمایش شدید همچنین تداوم باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز همراه با کولاک و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می‌شود. برای ارتفاعات شمال تهران، صبح پنجشنبه وزش باد شدید و از عصر پنجشنبه تا غروب جمعه، افزایش ابر و وزش باد خیلی شدید همراه با کولاک و بارش پراکنده برف و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =