گفتگوی هیأت‌های ایران و روسیه در وین

هیأت‌های ایران و روسیه در هتل کوبورگ وین باهم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در ادامه رایزنی‌ها با اعضای گروه ۱+۴ در دور هشتم مذاکرات وین، هیأت‌های ایران و روسیه با حضور روسای دو هیأت در هتل کوبورگ دیدار و گفتگو کردند.

 

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۶ آذر آغاز شده در مسیر رو به جلو، ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف خارج شده از توافق سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکار‌های مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

 جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق پایدار و قابل اتکا در مذاکرات حضور دارد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت که جمهوری اسلامی ایران «از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیست. طرف مقابل در دور هفتم وقت‌کشی زیادی کرد و بعد پذیرفت درباره ابتکارات ایران مذاکره کند.»
وی تاکید کرد: هیأت ایران از این توان برخوردار است و این سوال را باید کرد که آیا هیات‌های دیگر با این توان تصمیم گیری در وین حاضر هستند و آیا ایران فقط باید تمام تلاش خود را بکند و ابتکارات و موضوعات را با دقت مطرح کنند و آیا انتظار است طرف مقابل نیز چنین کنند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =