دیدار هیات رسانه‌ای ایران از شبکه تلویزیونی المنار؛ رسانه اسلامی، پاسدار حقیقت

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: در راستای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات رسانه‌ای میان رسانه‌های جبهه مقاومت اسلامی، هیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران از شبکه تلویزیونی المنار بازدید و به تبادل نظر با مدیران و خبرنگاران این رسانه جبهه مقاومت پرداختند.

مدیر شبکه المنار: پیروزی با حراست از حقیقت و مقابله با دروغ پراکنی‌های دشن میسر می‌شود


در این دیدار فرحات، مسئول شبکه تلویزیونی المنار ضمن تاکید بر اینکه رسانه‌های مقاومت در میانه یک جنگ رسانه‌ای قرار دارند، گفت: المناز از روز آغاز عملیات طوفان الاقصی، به صورت پیوسته اخبار فلسطین را پوشش می‌دهد.

او تاکید کرد کرد که در این راستا ناچار به حذف تمام سریال‌ها و برنامه‌های تفریحی شدیم که این موضوع موجب قدردانی مردم و نیروهای مقاومت فلسطین از شبکه المنار نیز شده است.


فرحات گفت: پشتیبانی رسانه‌ای و پوشش خبری یکی از وظایف ماست و تلاش می‌کنیم با انعکاس روحیه بالای رزمندگان فلسطینی، فضای رسانه‌ای را نیز قوی و امیدبخش نگهداریم.


مدیر شبکه المنار ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیروزی پایانی در این جنگ همانند جنگ ۳۳ روزه، گفت: پیروزی جز با حراست از حقیقت و مقابله با دروغ پراکنی‌های دشن میسر نمی‌شود.

 


مهدی‌پور: همکاری‌های مشترک رسانه‌ای به دفاع از آرمان‌های مشترک کمک می‌کند


معاونت امور مطبوعاتی و رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این دیدار هیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را همراهی می‌کرد، بر لزوم اصلاح تصویر دو کشور توسط رسانه‌های جبهه مقاومت و جلوگیری از تصویرسازی یک جانبه رسانه‌های غربی از کشورهای جبهه مقاومت تاکید کرد.


او با اشاره به نشر اکاذیب توسط رژیم اشغالگر قدس، افزود: رسانه‌های دو کشور باید با گسترش همکاری‌های فی‌مابین، در مقابل دروغ پراکنی رسانه‌های غربی ایستادگی و اقدام کنند.


معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که همکاری و تلاش مشترک رسانه‌ای می‌تواند به دفاع از آرمان‌های مشترک ما کمک کند.  



مدیر رادیونور: رسانه‌های اسلامی باید از ارزش‌های راستین خود پاسداری کنند


یوسف الزین مدیر رادیو نور در این دیدار تاکید کرد: آنچه در این جنگ اتفاق افتاد، شکست هیمنه دشمن و آشکار شدن توحش غرب پشت چهره ساختگی آن بود.


او ضمن تاکید بر اهمیت روایت حقیقت ماجرای فلسطین، گفت: سقوط ارزش‌های پوشالی غرب و دروغ بودن آنها آشکار شد. رسانه‌های اسلامی باید بتواند بر اساس ارزش‌های راستین خود به حراست از حقیقت بپردازد و تمایز خود نسبت به رسانه‌های دروغ‌پرداز غرب نشان دهند.


الزین تاکید کرد که رسانه‌های اسلامی باید بتوانند جایگزین مناسبی برای رسانه‌های دروغین غرب باشند و فجایع اتفاق افتاده در فلسطین را به گوش و نظر جهانیان رسانده و از مخدوش شدن چهره مقاومت جلوگیری کنند.


مدیر رادیو نور با انتقاد از ضعیف بودن پوشش اخبار لبنان در ایران، افزود: امروز نبرد رسانه‌ای جزئی از نبرد نظامی است؛ نبرد رسانه‌ای نبردی راستین در مقابله با فرهنگ منحط و نژآد پرستی غربی‌هاست.


در پایان علی یوسف، مسئول سوشال مدیا شبکه تلویزیونی المنار درباره مشکلات پوشش اخبار فلسطین در شرایط دشوار جنگی و با وجود قطعی اینترنت توسط رژیم صهیونیستی در غزه، توضیحاتی ارایه کرد و هیات ایرانی با بازدید از استودیوها و امکانات رسانه‌ای المنار، با چگونگی پوشش اخبار جنگ در این رسانه لبنانی آشنا شدند.


نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =