تنها راه عدم گستردگی جنگ، توقف جنایت علیه غزه است

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه نبرد با صهیونیست‌ها کاملا مشروع، اخلاقی، دینی و انسانی است، گفت: بر همه دولت‌ها، ملت‌ها، نهادها و گروه‌های مقاومت در عراق، یمن و کشورهای اسلامی که در حمایت از مردم فلسطین وارد نبرد شدند، سلام می‌فرستم.


نصرالله ضمن تاکید بر اینکه شرایط سال‌های اخیر به ویژه با این دولت تندرو، احمق و وحشی[نتانیاهو] در فلسطین بسیار سخت بوده است، افزود:  امروز موضع خود را در مورد رویدادهای جاری و آنچه در آینده خواهد آمد روشن خواهم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ۲۰ سال است که غزه را محاصره کرده‌اند، هزاران زن و کودک در زندان‌های اسرائیل در رنج هستند و یک وزیر احمق هم دارند که می‌گوید باید به اینها سخت گرفت.

طوفان الاقصی یک نبرد کاملا فلسطینی بود

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی ۱۰۰ درصد فلسطینی بود و توسط فلسطینی‌ها نیز اجرا شد، محرمانه بودن مطلق چیزی است که موفقیت چشمگیر عملیات را از طریق عامل غافلگیری تضمین کرد. صاحبان عملیات طوفان الاقصی آن را حتی از جناح‌های فلسطینی و گروه‌های  محور مقاومت پنهان کردند.

نصرالله با تاکید بر اینکه باید رویدادی رخ می‌داد که موضوع فلسطین اشغالی را به عنوان اولین مسئله در جهان دوباره مطرح می‌کرد؛ گفت: آن عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر بود.

او با اشاره به اینکه ایران از همه محور مقاومت علنا حمایت می‌کند، گفت: در عین حال، ایران هیچ گونه فشاری بر جنبش‌های مقاومت در منطقه اعمال نمی‌کند.

عجله آمریکا نشان داد که وضعیت اسرائیل تا چه میزان سست است


دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما قبلا هم گفته بودیم اما طوفان الاقصی به خود اینها هم نشان داد که اسرائیل سست‌تر از لانه عنکبوت است.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که ایالات متحده برای به دست گرفتن کنترل این موجود متزلزل [عنکبوت] عجله کرد تا آن را دوباره روی پای خود نگهدارد اما اسرائیل هنوز نتوانسته است ابتکار عمل را به‌رغم کمک آمریکا به دست آورد.

او افزود: عجله آمریکا برای حمایت از اسرائیلی‌ها نشان داد که رژیم اسرائیل چقدر ضعیف است.

بزرگ‌ترین اشتباه صهیونیست‌ها انتخاب اهداف آن‌هاست

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که آن‌‎ها گفته بودند هدف اصلی این است حماس را نابود کنیم. کسی که عقل دارد می‌فهمد نمی‌تواند چنین هدفی تعیین کند.


سیدحسن نصرالله افزود: بعدتر گفتند می‌خواهیم اسرا را آزاد کنیم. اگر ذره‌ای کسی شناخت داشته باشد می‌فهمد هیچ زمانی آن‌ها نمی‌توانند بدون پذیرش شروط، اسرایشان را آزاد کنند.

او گفت: بیشتر کسانی که گفتند غیرنظامی بودند و توسط حماس کشته شدند، در واقع با سلاح‌های اسرائیلی کشته شدند. بسیاری از شهرک‌نشینان به‌وسیلۀ تیراندازی دیوانه‌وار ارتش صهیونیستی کشته شدند.

آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نشان از ضعف صهیونیست‌هاست

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه دشمن قبلا در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که هدفش نابودی حزب الله است که این هدف هرگز محقق نشد، گفت: آنها اشتباهات سال ۲۰۰۶ را تکرار می‌کند که اهدافی بسیار والا و دست نیافتنی برای خود تعیین کرده بودند.


سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه اتفاقات غزه گویای حماقت اسرائیل است، افزود: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، حماقت و عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها را می‌رساند.


او گفت: از ساعات اولیه طوفان الاقصی مشخص بود که این دشمن سرگشته و فراری و گنگ است چرا که دولت‌های اسرائیل از تاریخ نبرد با گروه‌های لبنانی و فلسطینی درس نگرفته است.

دشمن در یک ماه کذشته، دستاوردی کسب نکرده است


سیدحسن نصرالله گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی محله‌هایی را به طور کامل در مقابل دیدگان جهانیان بمباران و تخریب می‌کند، دیگر هیچ حرمتی برای هیچ چیزی باقی نمی‌ماند.


دبیرکل حزب الله لبنان افزود: دشمن صهیونیستی از حمله زمینی به غزه وحشت دارد، زیرا عاجر و ناتوان است و اقدامات محدودی هم که انجام داده، با مقابله شجاعانه و قهرمانانه مبارزان مقاومت مواجه شده است. وقتی یک مجاهد فلسطینی به راحتی می‌رود و بمب به تانک اسرائیلی می‌بندد، چگونه ارتش دشمن با چنین مجاهدی می‌تواند مقابله کند؟


او تاکید کرد که تصمیم مقاومت عراق برای حمله به آمریکایی‌ها در عراق و سوریه، تصمیمی حکیمانه، شجاعانه و مبارک است.


نصرالله با انتقاد از سکوت جوامع غربی نسبت به جنایات اشغالگران، گفت: امروز امریکا به طور مستقیم در این جنایات نقش دارد؛ همانطور که امام خمینی فرمودند شیطان اکبر آمریکا است .


 

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =