آخرین تصمیمات در خصوص آزاد شدن معامله سهام عدالت

نورنیوز-گروه اقتصادی: رئیس اتاق تعاون ایران اعلام کرد که سهام عدالت با برگزاری تدریجی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، تا شهریور ماه سال آینده قابل معامله خواهد بود.


براساس اعلام بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، شورای عالی بورس در یک سال و نیم گذشته بر روی سهام عدالت کار کرده و مصوبات زیادی داشته که آخرین مورد آن مربوط به مردادماه سال جاری است. 


به گفته او، اتاق تعاون ایران به تصمیمات مرداد ماه شورای عالی بورس اعتراض داشت که چرا شرکـت‌های تعاونی سهام عدالت نادیده گرفته شده‌اند،‌ در حالی که ابتدا قرار بود مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با حضور شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی برگزار شود.


در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر از سهامداران عدالت روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند و براساس اعلام اتاق تعاون ایران، سهامداران عدالت در هر دو روش، از اعضای شرکت‌های تعاونی شهرستانی هستند و لذا اعضای مجمع استانی باید از بین آنها تشکیل شود.


این موضوع درست نقطه اختلاف اتاق تعاون با سایر اعضای شورای عالی بورس است و به همین دلیل، مصوبه شورای عالی بورس در مردادماه توسط اتاق تعاون امضا نشد.


به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، مجامع استانی سهام عدالت به تدریج تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و بعد از این مرحله به تدریج مدیریت و مالکیت سهام عدالت به مردم منتقل خواهد شد.


عبداللهی در مورد بازشدن نمادهای سهام عدالت، گفت: این امر به شرط برگزاری مجامع استانی است، اما در این زمینه یک نگرانی وجود داشته است که سهامداران اقدام به فروش سهام کنند و از سهامداری خارج شوند. 


او ادامه داد: به محض اینکه مجامع شرکت‌های استانی برگزار شود، نماد معاملاتی شرکت‌های استانی باز می‌شود و قرار است طی چند روز آینده این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود، زیرا سهامداران عدالت باید بتوانند بر دارایی‌های خود مدیریت و مالکیت اعمال کنند.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 4 =