توسعه پزشکی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم نظیر بوده است

زنجان-استاندار زنجان با بیان اینکه توسعه پزشکی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم نظیر بوده است، گفت: امروزه می توانیم بزرگترین پایگاه توریسم سلامت در خاورمیانه باشیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری شامگاه پنجشنبه در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، اظهار داشت: روزگاری در کشور پزشکان خارجی از کشورهای همسایه برای ارائه خدمات حضور داشتند که امروز به دلیل حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران از بخش پزشکی شاهد توسعه خوبی هستیم.

وی با مقایسه شرایط پزشکی کشور در اوایل انقلاب اسلامی با شرایط فعلی کشور، افزود: در اوایل انقلاب پزشکانی از کشورهای هند و پاکستان برای شهروندان ایرانی خدمات پزشکی ارائه می کردند که خوشبختانه امروز هیچ پزشک خارجی در ایران نیست و نیاز نداریم.

درویش امیری با بیان اینکه توسعه پزشکی در کشور قابل توجه بوده است، اظهار داشت: با حمایت مسئولان نظام و تلاش دولت ها شاهد توسعه کم نظیری در بخش های مختلف پزشکی کشور هستیم.

استاندار زنجان گفت: احداث بزرگترین کلینیک فوق تخصصی شفیعیه با متراژپنج هزار و ۳۰۰ متر مربع و با امکان ایجاد ۸۰ مطب در مرکز شهر زنجان یکی از خدمات حوزه بهداشت و درمان به مردم استان زنجان است.

درویش امیری افزود: بهره برداری از بیمارستان شهرستان ابهر تا پایان سال‌جاری، حمایت از تکمیل پروژه نیمه تمام احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی اعصاب و روان و پیگیری احداث بیمارستان ۲۴۰ تخت‌خوابی شهرستان خدابنده با کمک بخش خصوصی و جامعه خیرین حوزه سلامت از دیگر اقدامات در دست اجرا در استان زنجان به شمار می‌رود.

وی ایران را از قطب های پزشکی در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دنیا از خدمات پزشکی ما استفاده می کند و توان پزشکی در ایران به نقطه خوبی رسیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه توسعه پزشکی در نظام مقدس اسلامی کم نظیر بوده است، گفت: امروزه می توانیم بزرگترین پایگاه توریسم سلامت در خاورمیانه باشیم.

درویش امیری به گورخوابی چند معتاد متجاهر در نصیرآباد اشاره و خاطرنشان کرد: این رویداد نباید تبدیل به بد اخلاقی سیاسی و زیر سوال رفتن خدمات ۳۷ ساله نظام اسلامی در حوزه های مختلف شود.

استاندار زنجان ضمن انتقاد از دعواهای سیاسی برخی افراد بدون در نظر گرفتن آبروی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: این نهایت بداخلاقی است که به خاطر مسائل سیاسی و رقابت های جناحی آبروی نظام را خدشه دار کنیم.

درویش امیری به شرایط مناسب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز این دانشگاه به دلیل حمایت دولت و خدمات ۳۷ ساله نظام اسلامی به جایگاه درخور توجهی رسیده است.

وی دبیری دانشگاه های علوم پزشکی قطب ششم کشور  توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را یکی از ظرفیت های این دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: استقرار تجهیزات مهم پزشکی و موفقیت های حوزه بهداشت و درمان برای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان قابل توجه بوده است.

درویش امیری با بیان اینکه مسئولان استان از همه ظرفیت ها برای تسریع در احداث پروژه های این دانشگاه استفاده خواهد کرد، افزود: توسعه شاخص های پزشکی و بهداشت و درمان استان با همدلی و همزبانی مسئولان در دستور کار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =