نقش ایران در مذاکرات آستانه قابل کتمان نیست/ شرایط آتش‌بس تضمین‌کننده ثبات در سوریه است

مشاور وزیر امورخارجه کشورمان گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آستانه و ایجاد ثبات در سوریه به هیچ وجه قابل کتمان نسیت.

حسین شیخ الاسلامحسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیرامورخارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان پیرامون نقش ایران در به نتیجه رسیدن مذاکرات آستانه اظهارکرد: بدون شک ایران نقش اساسی را در مذاکرات آستانه پیرامون حل بحران سوریه برعهده داشت و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را کتمان کرد.

وی افزود: اگر کشورهای دنیا بخواهند هر اقدامی را در راستای حل بحران روسیه انجام دهند توجه به این نکته حائز اهمیت است که این اقدامات باید در شرایط آتش‌بس صورت گیرد زیرا اگر شرایط آتش‌بس در این کشور فراهم نشود کاری از پیش نمی‌رود.

مشاور وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: اولین نقش اجلاس آستانه این بود که شرایط آتش‌بس را به عنوان یک مکانیزم و راهکار در سوریه ایجاد کرد.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: باید یک راه و روش برای تثبیت آتش‌بس در سوریه صورت می‌گرفت که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با برگزاری نشست آستانه و همراهی دولتمردان سوری ضمانت این شرایط را در این کشور فراهم کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اجلاس آستانه شاهد بودیم که مسائل مربوط به حقوق بشر و حفظ جان و مال مردم سوریه نیز از سوی کشورهای شرکت‌کننده مدنظر قرار داده شد و ضمانت اجرایی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

مشاور وزیرامورخارجه کشورمان اظهارکرد: در اجلاس آستانه همچنین شاهد بودیم که دو طرف سوری- سوری باید یکدیگر بر سر میز مذاکره نشستند و به گفت و گو پرداختند اینکه به چه نتیجه‌‌ای برسند هنوز معلوم نیست و این فرآیند نیازمند یک بازده زمانی مشخص است.

شیخ‌الاسلام تاکید کرد: نقش ایران در مذاکرات آستانه بسیار سازنده بود  و به طورحتم بدون حضور کشورمان این مذاکرات به صورت فعلی پیش نمی‌رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =