آژانس انرژی اتمی بابت ترور دانشمندان ایرانی عذرخواهی نکرده است

آژانس انرژی اتمی بابت ترور دانشمندان ایرانی عذرخواهی نکرده است

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛محمد کریم عابدی نماینده مردم فردوس، سرایان و طبس در تحلیل سفر قریب الوقوع آمانو به ایران،به باشگاه خبرنگاران گفت:همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون صد در صد بوده و این در حالی است که همکاری آژانس با کشورمان ده درصد هم نبوده است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: آمانو به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی تاکنون بیشتر به نفع مقاصد استکباری جهان غرب رای داده و حقوق هسته ای ایران را به خوبی تبین نکرده است.

وی با اشاره به اهمال کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد انتشار نام دانشمندان هسته ای ایران، تصریح کرد:آمانو باید در این زمینه پاسخگو باشد چرا که بهترین دانشمندان هسته ای کشورمان به دلیل بی دقتی نمایندگان آژانس، هدف تروریست های بین المللی قرار گرفتند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

عابدی افزود: ۱+۵ اهرم فشاری است برای آژانس انرژی اتمی و آمانو نباید در جهت مطامع استکباری کشورهای عضو حرکت کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد:آمانو در سفر به ایران باید حقوق هسته ای کشورمان را در نظر گرفته و از مدار عدالت، حقیقت و اساس نامه ان پی تی خارج نشود.

عابدی با اشاره به برخی گزارش های غیر واقعی آمانو از فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران، تصریح کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی بارها تحت تاثیر سرویس های جاسوسی سیا و موساد قرار گرفته و گزارش های غیر واقعی و متناقضی را در فضای بین المللی ارائه کرده است.

وی اظهار داشت:آمانو هنوز هم یک بدهی بزرگ به کشورمان دارد، چرا که هرگز بیانیه مستقلی برای ترور دانشمندان هسته ای به ایران نداده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، خاطرنشان کرد: آمانو در بدو ورود به ایران باید بابت ترور دانشمندان هسته ای کشورمان، به صورت رسمی عذرخواهی کرده و دست از دنباله روی از تحرکات استکباری غربی ها بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =