رئیس شورای اسلامی شهرستان، نیازهای طبس را برای وزیر راه تشریح کرد

محمد حسین اخوان صفار در جلسه شورای اداری شهرستان طبس که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، توانمندی ها و نیازهای توسعه منطقه را در ۴ حوزه آب، راه و شهرسازی، معادن و علوم را برای نماینده رییس جمهور برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، محمد حسین اخوان‌صفار در جلسه شورای اداری شهرستان طبس که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، توانمندی ها و نیازهای توسعه منطقه را در ۴ حوزه آب، راه و شهرسازی، معادن و علوم را برای نماینده رییس جمهور برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس با اشاره به بحران آب در منطقه گفـت: با توجه به آب‌های شور و لب شور در کویر طبس برای رفع فوری بخشی از مشکل آب شهرستان، می‌توان اعتبار لازم برای احداث کارخانه آب شیرین‌کن با تضمین خرید آب شیرین توسط شرکت آب و فاضلاب در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص از نظر زمین‌شناسی امکان دست یافتن منابع آبی جدید نه تنها دور از انتظار نیست بلکه قطعی است و نیز با مدیریت و بازیافت آب فاضلاب در شهرستان از هدر رفت آب جلوگیری شده و می‌توانیم آن را به چرخه اقتصاد، صنعت، معدن و کشاورزی بازگردانیم .

این نماینده مردم طبس به وضعیت نامطلوب راه های شهرستان اشاره کرد و گفت: دوبانده شدن جاده های ورودی به شهر تا شعاع ۳۰ کیلومتر و نیز محور طبس- یزد، بیرجند- طبس و کمک به بهبود جاده های روستایی و تجهیز فردوگاه به تجهیزات ناوبری، دید در شب و سوختگیری و نیز احداث گمرک خشک و نیز تعمیرگاه واگن و دیزل در اداره کل راه آهن شرق از مهمترین خواسته های حوزه راه های شهرستان طبس می باشد.

اخوان صفار از وزیر راه و شهرسازی برای شرکت در سمینار پژوهشی زلزله در آبان ماه ۹۴ به میزبانی طبس دعوت کرد و افزود: تسریع در تصویب طرح جامع شهر طبس مورد انتظار از محضر وزارت راه، مسکن و شهرسازی است.

وی شهرستان طبس را کلکسیون معادن ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع و تکثر معادن شهرستان می طلبد تا دولت محترم نسبت به تقویت زیرساخت ها و ایجاد جاده های ارتباطی مناسب و نیز ایجاد خوشه های صنعتی در جوار معادن طبس اقدام نماید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس همچنین خواهان تسریع در اجرای احداث نیروگاه زغالسنگ سوز و اجرای فاز ۲ پروژه زغالسنگ پروده در این منطقه شد.

اخوان صفار ادامه داد: ارتقای سطح علمی، اداری و اموزشی دانشگاه پیام نور از واحد به مرکز، ایجاد دانشگاه فنی، مهندسی و ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی و نیز کمک به افزایش رشته های درسی دانشگاه های طبس مورد انتظار از دولت محترم تدبیر و امید است.

دیدگاهی در “رئیس شورای اسلامی شهرستان، نیازهای طبس را برای وزیر راه تشریح کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =