اولین جلسه مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس نهم تشکیل شد

اولین جلسه مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس نهم تشکیل شد

سید جلال یحیی زاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت گفت: اولین جلسه مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس نهم در روز پایانی اولین ماه شروع کار مجلس نهم یعنی روز گذشته ۶ تیر برگزار شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در  خصوص محورهای اصلی این جلسه تصریح کرد:در این جلسه بر تعامل نمایندگان استان برای رفع مشکلات استان یزد و رفع مشکلات مشترک استانی در مسائل سیاسی و یا جناحی تاکید شد و نسبت به شکل گیری مجمع و انتخاب رییس نیز تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: بعد از این که در خصوص شاخص و میزان رییس و سخنگو در این جلسه صحبت شد، تصمیم گرفته شد تا همانند مجلس هشتم نماینده طبس و فردوس و سرایان که نماینده در مجمع دو استان است در طول ۴ سال به عنوان نایب رییس در مجمع فعالیت کند و بنابراین آقای عبدالله زاده در طول ۴ سال نایب رییس مجمع خواهند بود.

یحیی زاده  در خصوص انتخاب ریاست مجمع گفت:در مورد رییس مجمع قرار بر این شد که به صورت دوره ای و بر اساس  سن نمایندگان و به شکل چرخشی این ریاست تعیین شود و با این حساب آقای جوکار که مسن ترین بودند به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان یزد در سال اول و به تعبیر مجلس در اجلاس اول و در سال دوم آقای تابش نماینده مردم اردکان و در سال سوم آقای زارع زاده نماینده مهریز و بافق و ابرکوه و مهاباد و در سال چهارم اینجانب به عنوان رییس مجمع انتخاب شدم.

وی افزود: سخنگو نیز به شکل جوان ترین و به ترتیب دوره ای انتخاب شد که با این حساب  در سال اول این کار به عهده اینجانب و در سال دوم آقای زارع زاده و در سال سوم آقای تابش و در سال پایانی آقای جوکار سخنگو خواهند بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان یزد در تشریح دبیران این مجمع در طول فعالیت ۴ سال گفت:سال اول آقای تابش، سال دوم آقای جوکار، سال  سوم اینجانب و در سال پایانی نیز آقای زارع به عنوان دبیر این مجمع انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =