وضعیت حجاب در کشور نگران‌کننده است

وضعیت حجاب در کشور نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز کشتار مردم در سال ۱۳۱۴ در راستای کشف حجاب در محل مسجد گوهرشاد و به‌وسیله رضاخان، اظهار داشت: دشمن برای سلطه یافتن بر یک کشور یا جامعه از راه فرهنگی و به ویژه نشانه رفتن عفاف، حجاب و حیای زنان و دختران وارد می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی رضاخان با قلدری و زور قصد داشت چادر را از سر زنان و دختران ما بردارد، اما امروز دشمنان با روش‌هایی متفاوت و جدید برای زیرسؤال بردن حجاب جوامع اسلامی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

خطیب جمعه طبس حجاب را برای زنان موجب مصونیت دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروز وضعیت حجاب و عفاف در کشور و حتی در شهرستان طبس بسیار نگران‌کننده است که در این راستا همه مسئولان و مردم مسئول هستند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به بیان مطالبی درباره لزوم حفظ و گسترش وحدت در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: وجود وحدت، هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسئولان و اقشار مختلف مردم به بهانه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری می‌کند که بر این اساس باید همه در راستای گسترش و تعمیق بیشتر وحدت بر محور ولایت توجه کنند.

مهاجریان به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره وحدت اشاره کرد که فرموده‌اند: «خواهران و برادران، من دست خود را بسوی شما دراز می‌کنم و به خاطر خدا، اسلام و کشور از شما عاجزانه می‌خواهم تا تمام توان خود را برای نجات کشور بکار برید و اسلحه‌های سرد و گرم یعنی قلم و بیان و مسلسل را از نشانه‌گیری به روی یکدیگر منحرف و بسوی دشمنان انسانیت که در رأس آن آمریکاست نشانه روید. رهنمود ما ایجاد وحدت کلمه درمیان همه اقشار جامعه است، ما در بین مبارزه و محتاج وحدت کلمه هستیم، باید همه اقشار برادروار برای مبارزه آماده باشند و از اختلافات جلوگیری کنند.»

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک ولادت حضرت امام زمان(عج)، بیان کرد: جشن‌هایی که به مناسبت ولادت امام زمان(عج) در مساجد و هیئت‌های مذهبی و در سایر مکان‌ها برگزار می‌شود باید به گونه‌ای باشد که مورد رضایت و خشنودی امام زمان(عج) شود که برای این منظور باید جشن‌ها سنگین‌تر و پرمحتواتر برگزار شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری دهه پایانی ماه شعبان به عنوان دهه تکریم مساجد، گفت: مساجد همواره به عنوان سنگری محکم در پیشبرد اهداف اسلام بوده و هست که نقش مؤثر مساجد در جریان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس انکارناپذیر است.

امام جمعه طبس با بیان اینکه حضور جوانان در مساجد کمر دشمنان را می‌شکند، ادامه داد: با توجه به اینکه معمولاً در ایام ماه مبارک رمضان حضور مردم در برنامه‌های مختلف مذهبی مساجد افزایش می‌یابد بهتر است در راستای عمران، افزایش امکانات و پاکیزگی مساجد توجه بیشتری صورت گیرد.

گرامیداشت روز مالیات و تأکید بر لزوم پرداخت مالیات از سوی مردم و رعایت انصاف از سوی مأموران مالیاتی، گرامیداشت هفته صنعت و معدن و تبریک انتخاب شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان واحد نمونه تولیدی کشور، اشاره به سالروز کشف کودتای نوژه، و اشاره به رزمایش اخیر نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =