اگر فرهنگ بسیجی در دیپلماسی و مذاکرات ما حاکم بود امروز دولتمردان ما سیاست خواهش را در مقابل آمریکا در پیش نمیگرفتند

سردار غیاثی گفت: در موضوع هسته ای و موشکی اگر مردم و رهبر انقلاب موضع نمی‌گرفتند و برجام دو اتفاق می‌افتاد منجر به تعطیل کردن قدرت دفاعی ما می‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، صبح امروز سید هاشم غیاثی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه شهرستان طبس گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام راحل به دلیل اینکه اهداف درازمدت خود را بتوانند دایر کنند متناسب با اهداف نهادهایی را تشکیل دادند از جمله نهاد مقدس سپاه و بسیج است.

سردار غیاثی گفت: رسالت و ماموریتی که بر عهده این نهاد مقدس گذاشتند حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن بود که در اصل ۱۵۰ قانون اساسی تصریح شده است.

این مقام مسئول نظامی خاطرنشان کرد: در سی و هفت سال گذشته بسیج و سپاه توانسته اند نقش خود را آنطور که در قانون از آنها مطالبه شده به انجام برسانند و ما هر سالی که در هفته بسیج یا روز پاسدار محضر مقام معظم رهبری میرسیم ایشان مهر تاییدی میزنند بر اقدامات سپاه و بسیج و ما مفتخریم به اینکه توانسته ایم رضایت نائب عام امام عصر(عج) را برآورده کنیم.

سپاه و بسیج در هر عرصه ای که نیاز نظام و انقلاب بوده و هست و خواهد بود تکلیف دارد که ورود کند

وی تاکید کرد: سپاه و بسیج در هر عرصه ای که نیاز نظام و انقلاب بوده و هست و خواهد بود تکلیف دارد که ورود کند و در بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شما عرصه های مختلفی را دیدید، در عرصه مناقشات داخلی، دفاع مقدس، حوزه های فرهنگی، تربیتی، سازندگی، آنجایی که اقتضای حضور بسیج وجود دارد در سلسله مراتب ولایتی تکلیف شده بود شما عزیزان بسیجی توانستید اقدامات فاخر و اثربخش و در خور شانی را رقم بزنید.

وی ادامه داد: ما توطئه ها را در بعد از پیروزی انقلاب در مقابل نظام و انقلابمان کم نداشتیم طبیعی بود آمریکا به دلیل جلوگیری از نفوذ انقلاب و به دلیل جبران ناکامی های خودش در هر برهه ای، عرصه ای در مقابل نظام و انقلاب و مردم آغاز میکرد و بعضا خودش و بعضا نیابت میداد به برخی کشورها و جریان ها که معاندین داخلی و وابسته و چه کشورهای همسو با آمریکا که توطئه هایی را بر علیه نظام و انقلاب رقم زند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) تاکید کرد: هر کدام از این تهدیدات میتوانست یک انقلاب نوپایی را از میدان به در ببرد ولی به حمدالله با وجود امام راحل عظیم شان و بعد از ایشان مقام معظم رهبری و حضور در صحنه آحاد مردم، این انقلاب مسیر خود را طی کرد.

وی گفت: من معتقدم دو مولفه موثر در انقلاب و این ۳۷ سال و آینده انقلاب چیزی نیست جز امام و امت، حلقه اتصال آن را بسیج میدانیم، جریان ها، احزاب، گروه ها بعضا مسئولین می آیند و میروند ولی آنچه که ماندگار است و آنچه که میتواند هویت دهد به این ارتباط این است که مردم ما در قالب تشکل بسیج که یک سازمان مولود انقلاب و امام است میتواند تدابیر و منویات مقام معظم رهبری را آنطور که هست به امت خود برساند و تا امروز این نقش را بسیار خوب ایفا کرده است.

وی گفت: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند طول و عرض بسیج، طول و عرض کشور است به این دلیل است که هر جایی که عده ای جمع اند یک رده مقاومت بسیج آنجا تشکیل شده و این حلقه وصل امام و امت است و مردم در قالب این مجموعه توانستند منویات امام جامعه خودشان را پیاده کنند.

بسیج اجازه تفکر توطئه را به هیچ فرد، جریان و مسئولی در هر جایی که میخواهد باشد نخواهد داد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج از سهامداران و حافظان اصلی این انقلاب است و لذا بسیج اجازه تفکر توطئه را به هیچ فرد و هیچ جریان و هیچ مسئولی در هر جایی که میخواهد باشد نخواهد داد بسیجیان ما آگاه و هوشیار هستند.

سردار غیاثی بیان کرد: اینکه امام بسیج را تشکیل داد امروز بیشتر ما به زوایای مختلف اهمیت آن پی میبریم من معتقدم با توجه به اطلاعاتی که از ارزش ها و سازمانهای دنیا دارم هیچ سازمانی را شما نمیتوانید پیدا کنید که متناسب با نیاز کشور و انقلاب و تدابیر رهبر خودش بتواند در آن واحد آرایش بگیرد و مقابله کند.

وی افزود: ارزش ها و سازمان کلاسیک را اگر نگاه کنید آنها چهارچوبی و قوانینی دارند اگر طبق آن بود وارد میدان میشوند اگر نه متزلزل به میدان خواهد آمد ولی سازمان بسیج به عنوان یک سازمان منعطف قادر است در برابر همه عرصه ها و هجمه هایی که در مقابل نظام قرار میگیرد با انعطاف سازمانی آرایش بگیرد و تحلیل داشته باشد و سپس مقابله کند..

سردار غیاثی تاکید کرد: اگر امروز جریان ها و احزاب متفرقه نتوانستند در بسیج نفوذ کنند به دلیل مراقبت هایی است که میشود چه مراقبت سازمانی چه توجه و بصیرتی که آحاد بسیجیان ما دارند، اینها طرف های خود را به خوبی میشناسند و اگر امروز ما بسیج را در حوزه دفاعی و امنیتی محور استراتژیک نظام در ایجاد امنیت داخلی یا دفاع خارجی میدانیم به دلیل این است که یک سازمانی است که بر اساس تکلیف عمل میکند و به حواشی خیلی نمیپردازد و اعتقادش به این است که همراه و تحت امر ولایت به متن آنچه که روند انقلاب را پیش میبرد باید فکر کنند و بپردازد .

وی گفت: امروز در خراسان جنوبی از نظر کمی و کیفی نیروهای آماده ای داریم بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر بسیجی و ۳ هزار رده مقاومت و گردان های آماده بیت المقدس، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و گردان های کوثر الزهرا(س)، عاشورا که سازو کارشان دفاعی، امداد و نجات، مقابله با بحران ها است که چند منظوره سازماندهی شدند و در واقع امنیت پایدار را که با مشارکت مردم شکل میگیرد تشکیل دادند.

سردار غیاثی بیان کرد: امروز فرهنگ بسیجی رمز عروج از تنگناها و صحنه های نبرد را نشان داده است، عرصه های مختلف جنگ سرد، جنگ سخت و حضور موثر در بسیج در تقابل با فتنه ها و… من معتقدم در همه جا حتی در دیپلماسی، فرهنگ بسیجی می‌تواند پاسخگو باشد.

اگر فرهنگ بسیجی در دیپلماسی و مذاکرات ما حاکم بود امروز دولتمردان ما سیاست خواهش را در مقابل آمریکا در پیش نمیگرفتند

وی ادامه داد: من معتقدم که اگر فرهنگ بسیجی در دیپلماسی و مذاکرات ما حاکم بود امروز دولتمردان ما سیاست خواهش را در مقابل آمریکا در پیش نمیگرفتند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب از ابتدا فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم و گفتند توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت را از بین ببرد

سردار غیاثی ادامه داد: قابل توجه بعضی که میگویند این موضوع با هدایت رهبری پیش میرود، آقا فرمودند در جزییات دخالت نکرده و نمیکنم و گفتند به آمریکا اعتماد نکنید و با لبخند او فریب نخوردید که متاسفانه فریب خوردند.

وی افزود: دولت ما همه تعهداتش را تمام و کمال در مقابل آمریکا انجام داد و حالا به التماس به غرب افتاده است که در مقابل مردم و رهبرمان زیر سوال هستیم و خواهش میکنیم دو مورد از تعهداتتان را عمل کنید.

وی گفت: آیا این آیا این که ما دست خودمان را خالی کنیم و همه تعهدات را عمل کنیم ولی در مقابل آمریکا هیچ تعهدی را عمل نکند و بعد سیاست خواهش و التماس در پیش بگیریم عزت نظام و ملت است؟ آیا عزت شهدا و امام بود؟

وی با اشاره به سخن چند روز پیش رییس جمهوری مبنی بر این که “تهدید آمریکا جدی بود و اگر عمل نکرد به خاطر این توافق بود” افزود: بعد از این سخنان بلافاصله عضو ارشد مذاکره کننده آقای عراقچی گفت ” اگر تهدید آمریکا عملی نشد به خاطر قدرت دفاعی و موشک های ما بود”.

وی با بیان این که اکنون همه دانشمندان بسیجی هسته ای خانه نشین شده اند افزود: اینها ظرفیت ما بودند اما به خاطر این که آمریکا میگفت اگر میخواهید مذاکرات پیش رود شما باید با دانشمندانتان اینگونه کنید.

وی گفت: چرا هنگامی که دانشمندان ما هر روز تلاش میکردند و جهاد می کردند هر روز مواجه به ترور و تهدید بودند اما از هنگامی که این دولت دانشمندان ما را خانه نشین کرد یک حادثه یا تهدید برایشان پیش نیامد چون خانه نشینی آنان در جهت منافع صهیونیست بود و دلیلی نبود که بخواهند دانشمندان هسته ای ما را تهدید کنند.

غیاثی گفت: در موضوع هسته ای و موشکی اگر مردم و رهبر انقلاب موضع نمی‌گرفتند و برجام دو اتفاق می‌افتاد منجر به تعطیل کردن قدرت دفاعی ما می‌شد.

وی گفت: شب گذشته آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی ایران) در تلوزیون میگوید: “آنها بد عهدی کردند و ما هم اگر نظر باشد که برگردیم به حالت اول چنین میکنیم و چنان می‌کنیم” این حرف مسخره است، چرا شما همه تعهداتتان را عمل بکنید که امروز به خواهش و التماس بیفتید.

وی ادامه داد: لااقل می‌گذاشتید بخشی از تعهدات آن ها عملی شود نه این که هنوز تحریم ها را برنداشته اند، تحریم های جدیدی را هم علیه ملت ایران ظالمانه وضع کنند.

وی با بیان این که امیدوار هستیم مسئولین ما به خودشان بیایند افزود: ظرف این چند سالی که رهبری حوزه اقتصاد و به ویژه اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دادند و در نام گذاری سال ها تصریح میفرمایند واقعا اگر مردم و مسئولین ما توجه کرده بودند امروز پاشنه آشیل ما اقتصاد نبود.

غیاثی گفت: امروز دشمن متوجه شده است که مردم ما در حوزه اقتصاد و معیشت به صدا دربیایند و البته حق مردم است اما چون دشمن فهمیده که وقتی تحریم ها را به آن سمت متمرکز بکند صداها بلند میشود ضعف اساسی ایران، مسئولین و همه را در حوزه اقتصاد دیده است.

وی گفت: متاسفانه ما به تدابیر و نسخه های عملی که رهبر انقلاب دادند و قابلیت اجرایی داشت عمل نکردیم و برخی گزارش هایی که امروز در خصوص رونق اقتصادی داده میشود حرف های مفت است.

وی گفت: امروز افزایش بیکاران و تعطیلی کارخانجات نتیجه عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل است.

غیاثی گفت: چند روز پیش رییس دولت در کرمانشاه بعد از این که مواجه با اعتراضات مردم در مقابل خودش می‌شود مطرح می‌کند که ما ان‌شاءالله سعی می‌کنیم که رونق اقتصادی دهیم.

وی افزود: این سه سال کجا بودید که حالا می‌خواهید رونق اقتصادی دهید؟ چرا ادبیات امروز رایج دولت مردان زیر سوال بردن دولت قبلی است؟

وی گفت: ما انتقاد جدی به دولت آقای احمدی نژاد به ویژه در دو سال آخر خدمت او داریم ولی نباید این دلیلی شود که رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای ما هر کجا کم می‌آورند ادبیات رایج آنان زیر سوال بردن دولت قبلی باشد.

وی گفت: شش ماه، یک سال توجیه دارد که رئیس جمهور بگوید اگر این اتفاقات افتاد به خاطر دولت قبلی است ولی بعد از سه سال توجیهی وجود ندارد.

وی گفت: شما دولت های قبل را با گرایش های مختلف از ابتدای انقلاب بررسی کنید خواهید دید که سابقه ندارد بعد از یک سال یک رئیس دولتی اشکالات را به گردن دولت قبلش بیاندازد مگر این که آدم ضعیفی باشد که امروز متاسفانه هست و الا دلیلی ندارد که موضوعات را به دولت قبلی ربط دهد.
وی گفت: مرد و مردانه به صحنه بیایید و کارتان را انجام دهید مردم شعور دارند و قضاوت خواهند کرد.

وی گفت: شما تمام تلاشتان را در وزارت خارجه کردید و وزارت خارجه تمام تلاشش را بر روی برجام گذاشت و از برجام هم چیزی بعد از این دو سه سال درنیامد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + پنج =