امیدواریم طبس با الحاق به خراسان جنوبی ارتقا یابد

استاندار یزد گفت: امیدواریم طبس با الحاق به خراسان جنوبی و گرفتن فرمانداری ویژه در تمامی شاخص ها ارتقا یافته و به آنچه شایسته آن است برسد.

طبس نیوز: استاندار یزد گفت: امیدواریم طبس با الحاق به خراسان جنوبی و گرفتن فرمانداری ویژه در تمامی شاخص ها ارتقا یافته و به آنچه شایسته آن است برسد.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا فلاح‌زاده در آخرین جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به انتزاع طبس از یزد و الحاق آن به خراسان جنوبی گفت:طبس شهرستانی محروم با مردمانی آزاده، متدین، انقلابی و نجیب است و هیچ مسئولی در هیچ اداره‌ای حق ندارد تجهیزات و نیروهای انسانی استان یزد را از این شهرستان باز پس گیرد و همه چیز باید در این شهرستان باقی بماند.

وی افزود: طبس تا پیش از این، جزو استان یزد بوده و طبیعی است که امکانات،‌ تجهیزات و نیروهای استان در این شهرستان نیز مستقر باشند اما اکنون با انتزاع طبس از یزد و الحاق آن به خراسان جنوبی، بازگرداندن هیچ یک از این امکانات جایز نیست و هر مسئولی این اقدام را انجام دهد، مدیون است.

استاندار یزد البته با با بیان اینکه الحاق طبس به خراسان جنوبی تصمیمی درست و عاقلانه بود، اظهار داشت: با این الحاق، مدیران به راحتی می‌توانند در جلسات اداری مرکز استان شرکت کنند، بیماران مشکلی برای تردد نخواهند داشت، حوزه انتخابیه طبس تعیین تکلیف می‌شود و بسیاری اتفاقات خوب دیگر رخ می دهد .

فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد و برنامه‌های هر حوزه پرداخت و ضمن بررسی نیازها، بایدها و نبایدهای ادارات استان را نیز تشریح کرد.

وی در ادامه درباره وضعیت آب استان یزد نیز اظهار داشت: یزد نیازمند منابع پایدار آب است و تا زمانی که آب از سایر استان‌ها به یزد منتقل می‌شود، ممکن است حوادثی نظیر حادثه اخیر خط انتقال آب تکرار شود.

استاندار خطاب به مدیران آب منطقه‌ای استان گفت:باید برای انتخاب مسیر خط دوم انتقال آب به استان یزد مطالعات کافی انجام شده و مسیری تعیین شود که کمترین آسیب‌ها متوجه آن باشد و اتفاقات اخیر درباره آن پیش نیاید .

فلاح زاده همچنین با اشاره به دیدار خاطره انگیز با آیت الله مظاهری امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: کل ایران بداند که یزد آب برای کشاورزی ندارد و بسیاری از باغ‌های آن خشک و مزارع آن به علت بی‌آبی رها شده و ناچار است به کشت گلخانه‌ای روی بیاورد که در این نوع کشت، میزان مصرف آب بسیار اندک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سه =