استاندار خراسان‌جنوبی را بشناسیم

با توجه به احتمال اتمام زمان نام‌نویسی کاندیدای استانداری خراسان‌جنوبی در ظهر چهارشنبه ۱۷ مهرماه جاری معرفی برخی از گزینه‌های ثبت‌نام شده ضروری است.

طبس نیوز:با توجه به احتمال اتمام زمان نام‌نویسی کاندیدای استانداری خراسان‌جنوبی در ظهر چهارشنبه ۱۷ مهرماه جاری معرفی برخی از گزینه‌های ثبت‌نام شده ضروری است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،به دنبال انتشار مطلب طنزی با عنوان “به یک نفر استاندار نیازمندیم” در تاریخ ۱۰ مهرماه جاری کلی از علاقه‌مندان ثبت‌نام کردند.

در میان ثبت‌نام کنندگان از همه چهره‌ها و اقشار مختلف دیده می‌شود. از ۳۵ ساله گرفته تا ۷۰ ساله؛ چهره ورزشی، سیاسی، علمی و اقتصادی تا افرادی که البته در هیچ زمینه‌ای چهره نیستند.

برخی از ثبت‌نام‌کنندگان به شدت دنبال خدمتگزاری در استان محروم خراسان جنوبی هستند. برخی هم به خاطر اینکه ریا نشود نامی از خدمتگزاری نمی‌برند. برخی هم به شدت تاکید دارند که هر طور شده به آب و آتش می‌زنند تا مردم بدانند خدمتگزاری هم وجود دارد.

در بین چهره‌هایی که برای استاندار شدن ثبت‌نام کرده‌اند برخی اهل استان‌های شمالی هستند. یکی از این افراد به شدت فریاد می‌زند خدمتگزار است. از قضا همشهری آقای وزیر بوده و سابقه زیادی البته برای معرفی برای استاندار شدن در همین هفته‌ها و رد شدن در برخی استان‌ها را دارد. البته اعتراف کرده می‌تواند نمایندگان مخالف را راضی کند! و گفته قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در استان به شدت مخالف او است.

این چهره می‌گوید حمایت وزیر را دارد. البته هنوز وزیر سخنان او را تایید یا رد نکرده است. اصرار دارد که اعلام کند معاونانش از فلان جریان خواهند بود و فرمانداران سهم نمایندگان مجلس و بخشداران هم از جریان سیاسی دیگری که این روزها کمتر از آنان یادی می‌شود. جالب اینکه می‌گویند اصرار دارد به او بگویند خدمتگزار.

یکی دیگر از چهره‌ها که اهل استان‌های غربی کشور است بعد از ثبت‌نام گفته به دلیل اینکه پیش از این نماینده مجلس بوده و سوابق عمرانی و سازندگی زیادی دارد و انسانی معتدل است برای استانداری شاید پذیرفته نشود.

در این بین برخی هم که ید طولانی در امضای طومار دارند و حتی زمانی در مجلس به خاطر دفاع از حقوق برخی روی میزهای مجلس می‌رفتند از همین الان اتوبوس به راه انداخته‌اند و البته مسیرش را اشتباه می‌روند یعنی همکاران خود را از خراسان‌جنوبی اتوبوسی به تهران می‌برند. البته شاید با ایران پیما می‌روند تا با چارتر برگردند.

یکی از علاقمندان به خدمت در استانداری هم که کمتر در سوابقش دفاع از حقوق ایثارگران و جانبازان دیده می‌شود مدام دنبال این است که امضای خانواده‌های جانبازان را بگیرد تا شاید توجیه برای خدمت داشته باشد.

یکی از ثبت‌نام کنندگان هم که دارای مدرک سیکل خیاطی است گفته به خوبی می‌تواند روبان افتتاح پروژه راه‌آهن را ببرد و حتی قول داده این روبان برای طرح انتقال آب هم کارایی دارد.

البته این فرد اعلام کرده از کسانی که دریاچه‌های مصنوعی با وسعت زیاد در بیرجند می‌سازند حمایت می‌کند و البته گفته اگر مدیری بخواهد با افکار مردم بازی کند به راحتی سرش را زیر آب دریاچه خواهد کرد.

چهره دیگری که جزو نخستین افرادی بوده که ثبت‌نام کرده گویا مدارکش کم بود و ثبت‌نامش نهایی نشده است.

البته بسیاری از چهره‌های ملی و بومی هم هستند که می‌گویند اگر بیاییم برنامه داریم و ممکن است در انتخابات آینده رقیب نمایندگان فعلی شویم و ترجیح داده‌اند زیاد داوطلبی خود را اعلام نکنند. البته آنان می‌گویند وکلای ملت در استان هم احساس خطر در مجلس آینده از حضورشان کرده‌اند. البته این ادعا که به واقعیت نزدیک است هنوز رد و تکذیب نشده است.

برخی از چهره‌ها هم ثبت‌نام کرده‌اند تا تنها این پیام را برسانند که این استان نیروهای توانمند زیادی دارد و مخالفند که غیربومی بیاید. البته حدود ۷۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان چنین شرایطی دارند و معتقدند که وکلایشان در خانه ملت باید سخنان آنان را به وزیر منتقل کنند.

یکی دیگر از کاندیدای استانداری گفته اهل طبس است و زمانی در بیرجند مشکل قلبی داشته و توسط یکی از جراحان عمل قلب باز که اهل سربیشه، ببخشید نهبندان بوده عمل جراحی شده است. او قول داده انار فردوس را تبدیل به رب انار کرده و به بیرجندی‌ها عرضه کند و درآمد حاصل از فروش آن را صرف آبادانی سرایان کند.

با توجه به اینکه احتمالا پایان وقت اداری چهارشنبه ۱۷ مهرماه جاری آخرین مهلت ثبت‌نام است علاقمندان می‌توانند فورا آمادگی خود را برای استانداری خراسان‌جنوبی اعلام کنند. البته تا پایان وقت اداری فردا و تنها نیروهای بومی مجاز به نام‌نویسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =