گرانی‌های اخیر صدای مردم را درآورده است

گرانی‌های اخیر صدای مردم را درآورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به گرانی‌های اخیر و نیز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در آینده نزدیک، اظهار داشت: گرانی‌های نگران‌کننده اخیر صدای مردم را درآورده است که البته دشمنان نیز با دست داشتن در این زمینه، می‌خواهند به واسطه این گرانی‌ها مردم را ناراضی کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت هم برای کنترل قیمت‌ها اقداماتی انجام داده است، کارهای انجام شده را ناکافی دانست و تصریح کرد: باتوجه به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در آینده نزدیک که موجب افزایش بیش از پیش قیمت‌ها خواهد شد، باید دولت با برنامه‌ریزی بهتر و مؤثرتر و افزایش نظارت‌های خود، قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گرانی‌ها را کنترل کند.

* جز رهبری، هیچ کس نمی‌تواند برای ارتباط ایران و آمریکا تصمیم بگیرد

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ارتباط ایران و آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: در اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، ارتباط با ظالم، ستمگر و حتی با انسان‌های گناه‌کار، منع شده است، که سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز این‌گونه بوده است.

وی با طرح این سؤال که «چه کسی در کشور می‌تواند برای ارتباط یا عدم ارتباط با سایر کشورها به ویژه آمریکا تصمیم بگیرد؟»، تصریح کرد: به جز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، هیچ مسئول و مقام دیگری نمی‌تواند در زمینه ارتباط ایران و آمریکا تصمیم بگیرد.

امام جمعه طبس در این باره به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد که فرموده‌اند: «روابط با آمریکا را می‌خواهیم چه کنیم، روابط ما با آمریکا رابطه یک مظلوم با یک ظالم و رابطه یک غارت شده با یک غارت‌گر است. آن‌ها میل و احتیاج دارند که با ما روابط داشته باشند، ما چه احتیاجی به آمریکا داریم، آمریکا باز طمع دارد و می‌خواهد اینجا بازار داشته باشد.»

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، چنانچه آمریکا دست از جنایت‌ها و ددمنشی‌اش بردارد، ممکن است رابطه‌ای در حد ضرورت با آمریکا برقرار شود، که البته تاکنون نه‌تنها جنایت‌های آمریکا کم‌تر نشده است بلکه روز به روز بر دشمنی‌اش نسبت به ملت و انقلاب ایران افزوده شده است.

* صحرای طبس، محل بروز امدادهای غیبی الهی

مهاجریان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکای جنایتکار در پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ در کویر طبس، گفت: باید همواره مردم شهرستان طبس شکرگزار و قدردان نعمت‌های الهی باشند، چراکه خداوند متعال صحرای طبس را محل بروز امدادهای غیبی خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: شکست حمله نظامی آمریکا در سال ۱۳۵۹ و فرودآوردن هواپیمایی جاسوسی و فوق مدرن آمریکا در سال ۱۳۹۰، در صحرای طبس اتفاق افتاده، که از اهمیت زیادی برخوردار است.

خطیب جمعه طبس همچنین از مسئولان مربوطه خواست تا با برنامه‌ریزی مطلوب، زمینه گرامیداشت هر چه بهتر سالروز حادثه عظیم شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس را فراهم آورند.

* مردم سوریه حامی دولت و مسئولان خود هستند

امام جمعه طبس همچنین درباره حوادث اخیر در کشور سوریه بیان کرد: سوریه تنها کشور عربی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است، که آمریکا، انگلیس و بسیاری از سران کشورهای عرب این را نمی‌پسندند.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با همکاری برخی کشورهای عربی اقدام به مسلح کردن و تحریک گروه‌های اندک معاند در سوریه می‌کنند، اما مردم سوریه آگاه بوده و حامی و پشتیبان دولت و مسئولان خود هستند.

مهاجریان با اشاره به مأموریت کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل، برای برقراری آرامش در سوریه، اظهار داشت: اکنون یک روز است که براساس طرح کوفی عنان، آتش بس در سوریه برقرار شده است و به طور قطع این توطئه دشمنان هم در سوریه به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

گرامیداشت سالروز شهادت حجت‌الاسلام شیخ حسن رمضانی از روحانیان ارزشمند، مجاهد و مبارز طبسی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۶، بیان سخنانی درباره جایگاه علم و عالم از منظر اسلام، تأکید بر لزوم توجه بیشتر مردم به حوزه‌های علمیه، و گرامیداشت ۲۱ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، از دیگر سخنان امام جمعه طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =