سردار زهرایی: طرح «جهادگران آسمانی» در حال پیگیری است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: یک سال است همه تلاش‌های خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم قانونی را در مجلس تصویب کنیم که جهادگرانی که به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند اگر در اردو دچار مشکل شوند در قالب جانباز و اگر جان خود را از دست دادند در قالب شهید از آن‌ها یاد شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار محمد زهرایی صبح امروز در مراسم جهادگران آسمانی در شهر آیسک، اظهار داشت: انقلاب اسلامی امتداد خون شهدای کربلا است و چیزی که در کربلا رخ نداد و دشمنان نگذاشتند رقم بخورد، اما با خون پاک شهدا در انقلاب اسلامی رقم خورد و حکومت اسلامی و فقه سیاسی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه فلسفه اینکه سیاست با دیانت یکی است، یعنی دیانت اسلام و شرع در همه شعون زندگی مردم اعم از رفاه مردم جاری است، بیان داشت: سیاست مردم اقتصاد، معیشت، محرومیت‌زدایی و نگاه فرهنگی با شرع و اسلام گره خورده و نقطه رویارویی جبهه حق و باطل امروز همان نقطه اسلام با غرب است و تمدن غرب امروزه در حال فروپاشی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: این خیال واهی است که تصور کنیم دشمنان ما دشمنی خود را با ما کنار بگذارند چرا که آن‌ها با تمدن‌سازی اسلامی ما مشکل دارند و اگر دچار خطای محاسبه نشویم و با بصیرت نگاه کنیم دشمنی آن‌ها در این است که فشار حداکثری چه از طریق نظامی و چه غیر نظامی بر ما وارد کنند.

جنگ اقتصادی؛ اهرم کنونی دشمن

زهرایی تأکید کرد: دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود با ما بر نمی‌دارد و به نوعی ماهیت جنگ  دشمن با ما از این رو به نوعی مشخص است؛ در هشت سال دفاع مقدس با جنگ نظامی همه فشارهای خود را تحمیل کرده و اکنون با جنگ اقتصادی می‌خواهد مردم را در فشار قرار دهد.

وی با اشاره به تفاوت‌های جنگ نظامی و جنگ اقتصادی، بیان داشت: در جنگ نظامی افسر آموزش دیده نظامی باید در خط مقدم باشد و جنگ اقتصادی، کارآفرین، تولید کننده و صادرکننده در خط مقدم است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور   تأکید کرد: در جنگ اقتصادی پیروز نمی‌شویم مگر اینکه همه امور به مردم برون‌سپاری شود و باید مانع‌ها را برداریم که رمز موفقیت در جنگ با فقر اقتصادی و اقتصاد مقاومتی وجود رهبرانی اجتماعی و از دل مردم است، آنگونه که امام خمینی و رهبری از دل مردم بودند.

بسیج مولود انقلاب است

زهرایی با اشاره به تشکیل انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، گفت: انقلاب از خود پدیده‌هایی مانند بسیج که مولود انقلاب است برجای گذاشته، بسیجی که از جنس مردم، برای مردم و از آن مردم است و شامل افرادی دغدغه‌مند، پای کار، انقلابی و مؤمن است.

وی با تأکید بر اینکه بسیج تشکیلاتی انقلابی است نه حزب و مختص قشر خاص، تبیین کرد: بسیج این مولود انقلاب چه در جنگ دفاع مقدس و چه در جنگ اقتصادی تمام عیار حضور دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: ما دو جنگ دیگر با عنوان جنگ با فقر و محرومیت‌زدایی داریم و در سیستم اداری ما کلماتی مانند نمی‌شود، نداریم و نه‌های مختلف وجود ندارد، باید در جنگ با محرومیت تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم که با انتخابات ریاست جمهوری که در خردادماه برگزار شد مردم ایران نشان دادند.

طرح شهید و جانباز اعلام شدن جهادگران آسمانی

زهرایی با اشاره به اینکه جهادگران آسمانی در جنگ اقتصادی جان خود را در اردوهای جهادی از دست دادند، اضافه کرد: یک سال است همه تلاش‌های خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم قانونی را در مجلس تصویب کنیم که جهادگرانی که به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند اگر در اردو دچار مشکل شوند در قالب جانباز و اگر جان خود را از دست دادند در قالب شهید از آن‌ها یاد شود.

وی ادامه داد: این موضوع باید در گام نخست به عنوان یک قانون در مجلس تصویب شود که ما در نقاط و جلسات مختلفی مطرح و به عنوان یک طرح به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و اگر در صحن علنی مجلس مطرح و نمایندگان به آن رأی دهند اتفاق بزرگی در بحث اردوهای جهادی رقم می‌خورد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =