آنچه در دیدار «خسروی» با وزیر راه گذشت/ قول مساعد «رستم قاسمی» برای تحقق درخواست‌ها

حسین خسروی‌اسفزار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به دیدار کاری خود با «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و تبیین مشکلات متعدد حوزه راه و شهرسازی استان به ویژه حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان پرداخت و از قول مساعد وزیر راه و شهرسازی برای تحقق این درخواست‌ها خبر داد.

وی جاده «بیرجند- قاین» را یکی از شریان‌های حیاتی استان برشمرد و بیان داشت: طی این دیدار این مسئله مطرح و اعلام شد دوباندی سازی این مسیر ۱۰۲ کیلومتری از ۱۰ سال گذشته آغاز شده اما تاکنون تنها ۷۶ کیلومتر از این مسیر دو بانده شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس جاده «بیرجند- قاین» را معروف به جاده مرگ دانست و متذکر شد: تأخیر در ساخت این جاده باعث شده تا بسیاری از هموطنان جان خود را در این جاده از دست بدهند.

خسروی با بیان اینکه از موضوعات مطرح شده دیگر عملیات جاده مسیر در میان به اسفزار بود، گفت: کل مسیر این پروژه۲۰ کیلومتر است و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است که به سرانجام برسد که متأسفانه که به دلیل محدودیت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه شهرستان درمیان و استان در این خصوص درخواست تأمین اعتبار و اخذ مجوز ماده ۲۳ شد.

وی از دیگر موضوعات مطرح شده را مسائل مربوط به فرودگاه بیرجند عنوان و توضیح داد: فرودگاه بیرجند نقش حیاتی در تأمین نیازها و تسهیل صادرات و رفع کمبودهای حمل و نقل استان دارد که به جد باید به این موارد توجه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با گلایه از محروم بودن خراسان‌جنوبی از راه ارتباطی ریلی، تبیین کرد: افزایش ساعات کاری و عملیاتی فرودگاه، افزوده شدن فرودگاه طبس به عنوان فرودگاه اقماری استان، افزایش سطح ایمنی و آتشنشانی فرودگاه بیرجند و فرودگاه طبس، راهبری سایت‌های کمک ناوبری و ارتباطی و نظارتی داخل و خارج فرودگاه از اهم موارد مورد توجه در این خصوص است که در این دیدار به آن اشاره شد.

خسروی به پروژه نیمه تمام جاده مواصلاتی بلوار پیامبر اعظم(ص) بیرجند اشاره کرد و گفت: ساخت این جاده از حدود ۶ سال قبل آغاز شده و با پیشرفت ۷۵ درصد متوقف شده است لذا در این خصوص برای تخصیص اعتبار ویژه در سال جاری و تکمیل و بهره‌برداری آن صحبت و مساعدت شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =