تشدید سرمای هوا و گرد و خاک شدید در اغلب مناطق خراسان جنوبی

رئیس اداره تحقیقات اقلیمی هواشناسی خراسان جنوبی از تشدید کاهش دما و وقوع گرد و خاک شدید در استان به کشاورزان ، گلخانه‌داران و مرغداری‌ها هشدار داد.

خبر طبس:رئیس اداره تحقیقات اقلیمی هواشناسی خراسان جنوبی از تشدید کاهش دما و وقوع گرد و خاک شدید در استان به کشاورزان ، گلخانه‌داران و مرغداری‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،رضا برهانی اظهارکرد: هوای خراسان جنوبی از ظهر امروز با گرد و خاک شدید و ادامه کاهش دما و همچنین از امروز با افزایش ابر روبروست.

وی افزود: در دو روز گذشته که دمای هوای خراسان جنوبی ۱۰ درجه کاهش داشت ، دمای سردترین شهر استان یعنی سربیشه به ۲ درجه بالای صفر رسید که با ادامه کاهش دما در دو روز آینده نیز ، دمای مناطق سردسیر استان همچون سربیشه به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

رئیس اداره تحقیقات اقلیمی هواشناسی کاربردی خراسان جنوبی به کشاورزان برای تسریع در برداشت محصولات ذرت علوفه ای و جالیزی ، افزایش دور آبیاری درختان میوه و انتقال کندوهای عسل به مناطق گرمتر هشدار داد.

وی از گلخانه داران و پرورش دهندگان طیور نیز خواست در تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداریها و کنترل پوشش گلخانه ها در مقابل وزش باد دقت کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 18 =