المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۶ مهرماه جاری همزمان با سراسر کشور المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان کلید می‌خورد.

خبر طبس:مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۶ مهرماه جاری همزمان با سراسر کشور المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان کلید می‌خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،عباس لامعی در نشست مطبوعاتی در ارتباط با المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای اظهار داشت: ما هفته آینده هفته تربیت‌بدنی، هفته انجمن اولیاء و مربیان و هفته بهداشت و روان را در پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه از شنبه ۲۶ مهرماه جاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌‌ای همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی کلید می‌خورد، تصریح کرد: این المپیاد برگرفته از ساعت‌های برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که این ساعت‌ها شامل ساعت زیستی، بدنی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وجود ۴۲۰ مربی تربیت‌بدنی در مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در اجرای این المپیاد ۴۲۰ مربی تربیت‌بدنی در مدارس استان فعال هستند، یادآور شد: تمام دانش‌آموزان از ابتدایی تا متوسطه در این المپیاد شرکت می‌کنند.

لامعی با بیان اینکه تمام رویدادها در زمینه‌های ورزشی و اجتماعی کردن دانش‌آموزان باید در مدارس اتفاق بیفتد، ادامه داد: معلمان ما نباید منتظر باشند تمام اتفاقات در ساختمان آموزش و پرورش رخ دهد.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان استان در مسابقات آسیایی گفت: این موفقیت‌ها خمیرمایه آن در آموزش و پرورش بوده است.

المپیاد ورزشی دانش‌آموز محور است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مهمترین هدف این المپیاد را پرورش نسلی چابک و بالنده عنوان کرد و افزود: نسلی که در آینده در تمامی ابعاد از سلامت‌های مختلف برخوردار باشد.

لامعی با بیان اینکه این المپیاد دارای رویکردهای مختلف است، اضافه کرد: این رویکردها شامل دانش‌آموز محوری، تجربه‌محور بودن، فرهنگی و اخلاقی، تلاش جسمانی و پرورش نسلی که اجتماعی باشد، است.

وی با بیان اینکه تلاش جسمانی به ویژه در مدارس ابتدایی ما باید نهادینه شود، تصریح کرد: این المپیاد سال گذشته کلید خورده است و شاید این المپیاد تجربه سایر کشورها باشد.

زنگ ورزش در مدارس بیشتر شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: سه درس قرآن، هنر و تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش مظلوم واقع شده است و ما اعتقاد داریم هر درسی در جای خود مهم است و هیچ درسی بر دیگری ارجحیت ندارد.

لامعی با بیان اینکه تعداد ساعات ورزش در مدارس دو ساعت در طول هفته است، ادامه داد: این میزان در مدارس سوم متوسطه هفته‌ای یک ساعت و در سال چهارم این ساعت نیز وجود ندارد.

وی گفت: اگر بخواهیم استعدادهای دانش‌آموزان را در زمینه تربیت‌بدنی شکوفا کنیم باید زنگ‌های ورزش را در مدارس بیشتر کنیم.

۱۵۰ هزار دانش‌آموز در المپیاد ورزشی خراسان جنوبی شرکت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش استعدادها را پیدا می‌کند، افزود: سایر نهادهای دیگر باید به کمک آموزش و پرورش آمده و استعدادها را پرورش دهند.

لامعی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در این المپیاد شرکت می‌کنند، اضافه کرد: این المپیاد در تمام رشته‌های ورزشی بسته به استعدادهای هر مدرسه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان ۱۰۰ درصد از معلمان ورزش مدارس استان مربیان تربیت‌بدنی هستند.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + سیزده =