افزایش ۱.۱ درصدی وقایع ولادت در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «علیرضا مهرآور» مدیرکل ثبت‌ احوال خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طی سال گذشته مجموع وقایع ولادت ثبت شده در استان ۱۴ هزار و ۹۴۴ واقعه بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱.۱ درصدی وقایع ولادت سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، گفت: نسبت جنسی در وقایع ولات ثبت شده در سال گذشته ۱۰۸ بوده یعنی به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۸ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مهر‌آور به میانگین سن مادران که صاحب فرزند شده‌اند اشاره کرد و گفت: در سال گذشته میانگین سن مادرانی که صاحب فرزند شده‌اند حدود ۳۰ سال و میانگین سن پدران حدود ۳۴ سال بوده است.

وی یادآور شد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده استان در سال گذشته ۹ هزار و ۹۸۴ واقعه شهری و ۴ هزار و ۹۶۰ واقعه روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌جنوبی به فراوانی نام نوزادان متولد شده در استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت:  بیشترین فراوانی نام در گروه پسران به ترتیب شامل نام‌های امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، محمد و علی و در گروه دختران شامل فاطمه، فاطمه‌زهرا، زینب، زهرا و حلما بوده است.

مهرآور از ثبت ۴ هزار و ۹۹۹ واقعه فوت در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ با افزایش ۴.۶ درصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سن فوت‌شدگان در گروه خانم‌ها حدود ۷۱ سال و در گروه آقایان ۶۷ سال بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =