روند کند فرزندآوری به رغم تأکیدات رهبری

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «محسن ذاکریان» رئیس مجمع بسیجیان بیرجند ظهر امروز در جلسه اجلاس سالانه مجمع بسیجیان بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مجمع بسیج شهرستان ۱۰ تا ۱۲ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این مجمع از نظر ساختاری، مأموریت، شکل‌گیری و اعضای فعال در حال حاضر دارای هیئت رئیسه و کارگروه است.

رئیس مجمع بسیجیان بیرجند با بیان اینکه این مجمع دارای شورای اندیشه‌ورز است، یادآور شد: شورای عمومی این مجمع نیز سالانه دو بار برگزار می‌شد که اکنون یک بار در سال جلسه دارد که عملکرد سالانه کارگروه در آن گزارش می‌شود و برای سال بعد تصمیم‌گیری می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه این مجمع دارای شش کارگروه فعال است، ادامه داد: این کارگروه‌ها با استفاده از نظرات کارشناسان بسیجی در اقشار مختلف کار خود را دنبال می‌کنند.

وی کارگروه آموزش و تربیت را نخستین کارگروه مجمع دانست و متذکر شد: در این کارگروه با موضوعات جذب و آسیب‌های آن و کاهش جذب در قسمت خواهران مواجه شدیم که باید برای جذب آحاد ملت تصمیم مهمتری گرفته شود.

رئیس مجمع بسیجیان بیرجند گفت: جذب جوانان مؤمن و انقلابی در جامعه و در اقشار بسیج مورد توجه قرار گرفته و می‌توان از نظرات آن‌ها استفاده کرد.

ذاکریان با بیان اینکه کارگروه فرهنگی و اجتماعی دومین کارگروه این مجمع است، افزود: یکی از مشکلات و آسیب‌های کشور افزایش طلاق است که کارگروه‌های قبلی اقدامات خوبی انجام شده و باز هم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه فرزندآوری با وجود تأکیدات رهبری روند کندی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: اگرچه این موضوع مربوط به همه ما می‌شود ولی به عنوان جزئی از جامعه هدف به آن تأکید بیشتری در این کارگروه صورت گرفته است.

رئیس مجمع بسیجیان بیرجند با اشاره به کارگروه زنان و خانواده، گفت: در این کارگروه افزایش فرزند‌آوری و کم‌رنگ شدن موضوع حجاب و عفاف در دستور کار قرار دارد همچنان که در سایر نهادها و تشکلات خصوصی هم دنبال می‌شود.

ذاکریان با اشاره به برنامه‌های کودک و نوجوانان که از صدا و سیما پخش می‌شود، تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها آنچنان که باید در شأن نظام اسلامی نیست و باید به تفکرات و ساختار وجودی نظام پرداخته شود و همچنین نمایش برخی از سریال‌های خشن روحیه کودکان را دچار آسیب می‌کند.

وی کارگروه بعدی این مجمع را کارگروه اقتصاد و زیربنایی عنوان و متذکر شد: شناسایی راهبران شغلی و بحث اشتغال در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.

رئیس مجمع بسیجیان بیرجند اشتغال را یکی از مشکلات جامعه دانست و گفت: در دولت جدید این روند رو به بهبودی است و روزنه امیدی ایجاد شده است.

ذاکریان با بیان اینکه سازمان‌ها و گروه‌های جهادی در مناطق هدف در دستور کار این کارگروه قرار دارد، یادآور شد: همچنین بازاریابی برای تولیدکنندگان به ویژه برای کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به کارگروه آموزش، تحقیقات و فناری، تصریح کرد: جذب افراد نخبه علمی در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

رئیس مجمع بسیجیان بیرجند ادامه داد: بررسی مشکل بحران آب در استان و شهرستان با استفاده از نظر کارشناسان و نقش معادن در پویایی استان که دغدغه اصحاب اقتصاد استان است در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

ذاکریان کارگروه بهداشت و سلامت را آخرین کارگروه این مجمع عنوان کرد و متذکر شد: اهمیت و کیفیت سبک زندگی اسلامی و ایرانی در دستور کار این کارگروه است.

وی با بیان اینکه سزارین و سقط جنین یکی از موضوعات مطرح در سطح کشور است که این مشکل زیاد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =