۱۰ هزار نفر در خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اربابی، مدیرکل بیمه سلامت  خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: یکی از نکات کلیدی و موضوعات بسیار مهمی‌ که آحاد جامعه با آن مواجهه‌ و با مشارکت و همفکری دولت به‌دنبال رفع نقاط ضعف می‌باشد، بحث بیمه پایه و همگانی ایرانیان است.

وی با اشاره به آئین‌نامه دولت و مجلس در راستای ساماندهی کلیه ایرانیان فاقد پوشش بیمه، افزود: با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و سایر نهادهای اجتماعی خراسان‌جنوبی طی ماه‌های گذشته حدود۵۰۰ نفر شناسایی و بیمه رایگان شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی از وجود پنج میلیون و ۴۰۰ نفر فاقد بیمه در کشور خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۲۱ نفر در حوزه جغرافیایی استان ما سکونت دارند.

اربابی یادآور شد: براساس آئین‌نامه ابلاغی بودجه سال ۱۴۰۱ دولت مبنی بر رایگان بودن بیمه پایه دهک‌های (۱ تا ۳) پس از دریافت اطلاعات مبتنی بر کد ملی، این افراد تا پایان سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت شدند.

وی به تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه درمان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: زمینه صدرصدی تولید نسخه الکترونیکی در مراکز دولتی و بخش خصوصی فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز خدمات درمانی دولتی و بخش خصوصی، کلنیک و داروخانه‌ای‌ از این سازمان در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و هیچگونه بدهی در این خصوص نداریم.

اربابی ادامه داد: ۷۵ میلیارد تومان بدهی سازمان بیمه سلامت به سطح یک روستایی، ۱۸۰ میلیارد تومان سطح ۲ و ۳ بیمارستان‌ها و کلنیک‌های دانشگاه علوم‌پزشکی، ۲۵۵ میلیارد تومان مربوط به خدمات دولتی و دانشگاهی و ۳۵ میلیارد تومان خدمات بخش خصوصی‌ غیردولتی شامل داروخانه‌ها، مطب پزشکان، آزمایشگاه ها و پاراکلینیک‌ها پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اصلاح ارز ترجیحی دولت و مردم‌سازی یارانه‌ها به هیچ عنوان یارانه دارو و تجهیزات پزشکی قطع نشده و قرار نیست تغییر قیمتی صورت گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی یادآور شد: ۱۰۰ قلم داروی جدید به تعهدات بیمه‌ پایه و همگانی ایرانیان اضافه شده و برای مصرف‌کننده واقعی دارو تغییر قیمتی وجود نخواهد داشت.

اربابی در ارتباط با خدمات ارائه شده این سازمان به بیمه بیماران، خاص اظهار داشت: هزینه داروهای مصرفی بیماران دارای شناسه به‌طور کامل پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت ۹۰ درصد هزینه  IVF زوج‌های ناباور شناسه‌دار برای سه دوره درمان خبر داد و گفت: در این راستا در سه ماهه آخر سال گذشته ۲۴ مورد شناسایی و  مبلغ ۶۰ میلیون تومان مساعدت شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 20 =