تجهیز خانه‌های ووشو خراسان‌جنوبی/ میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو عصر امروز در مجمع عمومی انتخاب رئیس خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی، مسئولیت‌های اجتماعی و همگانی کردن این رشته ورزشی با محوریت سلامت خانواده طی دو سال اخیر از اولویت‌های مدنظر فدراسیون بوده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت ورزش رزمی ووشو در ۳۷۵ شهر کشور، افزود: قریب بر ۱۱۰ هزار ووشوکار به‌صورت رسمی سازماندهی شده‌اند و بیش‌ از ۲۰۰ هزار نفر به‌طور غیر مستقیم با این رشته ورزشی همکاری دارند.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: به منظور تسهیل روش‌های سنجش، ارزیابی، تحلیل شاخص‌های مهارتی، جسمانی و روانشناسی ورزشکاران  سامانه‌ جامع استعدادیابی ورزش ووشو زیر نظر اساتید و کارشناسان فدراسیون راه‌اندازی و در اختیار مربیان قرار گرفته است.

صدیقی با اشاره به مزیت‌های بی‌نظیر تکنولوژی و علمی سامانه استعدادیابی ورزش ووشو در ایران، یادآور شد: هیچ یک از ۱۷۰ کشور عضو کنفدراسیون جهانی و آسیایی چنین ظرفیتی را برای مربیان خود ایجاد نکرده‌اند.

 وی از محدویت‌های مالی و عدم تخصیص اعتبارات ۲۷ درصد از مالیات بر ارزش افزوده به فدراسیون ووشو خبر داد و گفت: علی‌رغم وجود مشکلات مالی در سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان به هیأت‌های ورزشی استان‌ها کمک شده است.

رئیس فدراسیون ووشو به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خراسان‌جنوبی در ورزش ووشو اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که تیم‌های ورزشی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در استان وجود داشته باشد از پرداخت حق‌ ورودی جهت شرکت در لیگ‌های برتر و دستجات باشگاه‌های کشور معاف خواهند شد.

صدیقی از برگزاری اردوهای تیم ملی و میزبانی مسابقات قهرمانی ووشو در خراسان‌جنوبی استقبال کرد و افزود: جهت ارتقای سطح علمی و عملی مربیان و داوران ووشو استان نیز اساتید برجسته فدراسیون به آستان اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فضای ورزشی در اختیار فدراسیون ووشو قرار گیرد برای تأسیس خانه‌های ووشو خراسان‌جنوبی تجهیزات اختصاصی ارسال می‌شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =