فارس من | بخشی از مشکلات محله «سراب» تا نیمه اول سال مرتفع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی ثبت سوژه «مشکلات مختلف محله سراب بیرجند» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس موضوع را از مسؤول مربوطه پیگیری کرد.

محله سراب بیرجند، یکی از محلاتی بوده که نسبت به دیگر محلات از امکانات رفاهی و اجتماعی کمتری برخوردار است و مردم این محله علی‌رغم پیگیری مشکلات خود از چند سال گذشته هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌اند.

از جمله مشکلات مطرح شده توسط شهروندان این منطقه از شهر نبود روشنایی کافی در ورودی این محله و در کوچه‌ها، نبود فضای سبز وفضای مناسب برای بازی کودکان، مشکلات مردم در حوزه رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی، نبود عابر بانک، عدم نظافت به موقع کوچه‌ها و جمع‌آوری نکردن زباله‌ها و غیره از جمله این مشکلات بوده است.

«سنجری» شهردار منطقه دو بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در این خصوص، اظهار داشت: فعالیت شهرداری در سه حوزه خدمات، عمرانی و زیرساختی و فضای سبز خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات طبق برنامه زمان‌بندی شده کارکنان مربوطه شهرداری در محلات حاضر و بحث نظافت و رفت و روب خیابان‌ها را انجام می‌دهند، تصریح کرد: این موضوع در محله سراب نیز به موقع انجام و اگر گاهی با تأخیر بوده به دلیل تعطیلات بوده است.

شهردار منطقه دو بیرجند ادامه داد: نگهداری حیوانات خانگی توسط برخی از اهالی این محله معضلات اساسی و دست و پاگیری ایجاد می‌کند بنابراین از اهالی این محله درخواست می‌شود تا بیشتر نسبت به رعایت اصول و ضوابط شهری اقدام کنند.

سنجری در مورد فضای سبز در این محله، گفت: در میدان ورودی سراب تحت عنوان میدان کوثر عملیات اجرایی و جدول‌گذاری این میدان انجام شده و بحث فضای سبز و دیوارسازی به زودی در حال انجام است.

وی افزود: در مورد ایجاد فضای سبز در داخل محله سراب مشکل اصلی مربوط به تملک اراضی لازم برای این اقدام بوده که در این راستا با ورثه‌های آقایان میابادی از سال‌های ۸۵-۸۶ تفاهم‌نامه‌ای بین آن‌ها و شهرداری بیرجند امضا شده اما متأسفانه هنوز اقدامی توسط ورثه در این زمینه انجام نگرفته است.

شهردار منطقه دو بیرجند ادامه داد: به محض اینکه این تملک انجام و کاربری مربوطه برای آن تعریف و در اختیار شهرداری قرار گیرد اقدامات خوب و در شأن مردم این محله در دستور کار قرار داده که زمان آن بستگی به تملک اراضی مربوطه دارد.

سنجری با اشاره به مشکل آسفالت برخی از کوچه‌های محله سراب، افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در پی بازدید انجام شده بحث شرکت‌های حفاری در این بخش از کوچه‌ها مطرح بوده که هنوز پاسخ نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مورد روشنایی ورودی سراب قطعاً این موضوع پیگیری تا مشکل شهروندان در این زمینه رفع شود، افزود: در خصوص نبود عابر بانک نیز درخواست باید از طریق بانک‌ها پیگیری شود.

شهردار منطقه دو بیرجند یادآور شد: در ۶ ماهه امسال قسمتی از مشکلات پیش‌روی مردم این محله که موانع خاصی نداشته باشد توسط شهرداری پیگیری و انجام خواهد شد.

سنجری در پایان از مردم خواست تا همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا در بحث تملک و کاربری موانع پیش روی شهرداری برداشته و بتواند خدمات لازم را به مردم این محله ارائه دهد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =