پرداخت ۹۹ درصد مطالبات گندمکاران خراسان‌جنوبی

سید حسن رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: طرح تضمینی خرید گندم از جمله طرح‌هایی بوده که دولت برای حمایت از کشاورزان اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح خرید تاکنون میزان ۱۰ هزار و ۷۴۰ تن گندم در استان خریداری شده است، تصریح کرد: از شروع طرح که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بوده و تا پایان برداشت محصول ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین میزان خرید گندم در راستای اجرای این طرح در استان مربوط به شهرستان‌های قاین و نهبندان به میزان ۲ هزار تن گندم در هر کدام از این شهرستان‌ها بوده است.
رضوی افزود: حدود یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از کشاورزان استان در طرح خرید گندم همکاری داشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه ارزش خرید گندم از ابتدای طرح تاکنون در استان یک‌هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی یادآور شد: پرداخت مطالبات توسط اداره کل غله و بانک کشاورزی پیگیری می‌‌شود و تاکنون ۹۹ درصد مطالبات به گندمکاران پرداخت شده است .

رضوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود خرید گندم تضمینی در استان تا مرز ۱۳ هزار تن وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام برداشت محصول در بسیاری از نقاط استان تا پایان طرح این میزان خرید به نسبت مدت مشابه سال قبل که کل خرید ۲ هزار و ۸۰۰ تن بوده میزان ۴۰۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷
 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 13 =