رزمایش کشوری جهاد دامپزشکی در خراسان جنوبی آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از حبرگزاری فارس از بیرجند، در آستانه اجلاسیه ملی جهادگران، رزمایش کشوری قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی صبح امروز در خراسان جنوبی آغازشد.

استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز این رزمایش، کار جهادی را نیاز امروز شرایط کشور دانست و گفت: امروز بیش از هر زمانی کشور نیاز به نگاه انقلابی و جهادی دارد.

قناعت افزود: فضای کشور امروز فضای کار و تلاش است و هماهنگی قوای سه گانه بهترین فرصت را برای کار جهادی فراهم کرده است.

وی گفت: برای تسریع کار‌های جهادی همه مدیران باید مشاور جهادی انتخاب کنند تا پل ارتباطی بین آن‌ها و جهادگران ساماندهی شود.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا استان هم خواستار تداوم برنامه‌های جهادی در خراسان جنوبی برای رفع محرومیت‌های استان در بخش‌های مختلف شد.

اصغرزاده، مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی، اظهار داشت: این رزمایش با همکاری استانداری، سازمان بسیج سازندگی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل عشایر، سازمان بسیج عشایر و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در سطح استان برگزار می شود که مراسم افتتاح آن امروز در سالن غدیر بیرجند برگزار شد و پس از آن گروه‌های عملیاتی به مناطق از پیش تعیین شده اعزام شدند.

اصغرزاده با بیان اینکه در این رزمایش ۴۱ گروه شامل ۱۲ گروه خارج از استان و ۲۹ گروه از داخل استان آماده خدمت رسانی خواهند بود افزود: در این گروه‌ها ۱۶۴ دامپزشک، کارشناس، کاردان و تکنسین دامپزشکی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در این رزمایش گروه‌های دامپزشکی به ۱۱۵ منطقه روستایی و عشایری اعزام شدند تا خدمات واکسیناسیون، سم پاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش را انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: طبق هدف گذاری انجام شده ۱۷۷ هزار راس دام مورد خدمات جهادی دامپزشکان قرار خواهند گرفت و ۸ هزار و ۷۵۸ خانوار تحت پوشش خدمات قرار خواهند گرفت.

اصغرزاده گفت: این رزمایش محدود به این سه روز نخواهد بود و در تمام سال فعالیت دامپزشکان ادامه خواهد داشت و مرحله دوم رزمایش مهرماه همزمان با هفته دامپزشکی در استان اجرا میشود.

انتهای پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =