کمبود ۲۷۰ نیروی اورژانس در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا حسینی، رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۸۳ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در سطح استان فعالیت دارد.

وی افزود: این پایگاه‌های اورژانسی تعداد ۸۳ دستگاه اورژانس، ۲ پایگاه امداد هوایی و ۳ اتوبوس آمبولانس جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خراسان‌جنوبی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد کل آمبولانس‌های استان ۱۲۵ دستگاه است که ۴۲ دستگاه آن پشتیبان اند تا در صورت خرابی آن ۸۳ آمبولانس فعال، جایگزین شوند.

حسینی یادآور شد: تعداد ۵۵۰ نیرو در پایگاه‌های اورژانسی خراسان جنوبی فعالیت دارند که پاسخگوی نیاز فعلی پایگاه‌ها هستند، اما در صورتی که بخواهیم توسعه داشته باشیم و پایگاه جدیدی احداث کنیم باید از طریق آزمون استخدامی جذب نیرو صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در زمینه تأمین و تربیت نیروی انسانی خودکفا است و تا پایان سال آزمون استخدامی جذب نیرو اورژانس پیش بیمارستانی نیز برگزار می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: ۲۷۰ نیرو برای پوشش کامل اورژانس‌ پیش‌ بیمارستی در استان کمبود داریم.

حسینی افزود: درخواست برای جذب نیروی جدید داشته‌ایم که به تأیید سازمان اورژانس کشور رسیده است و بسته به میزان پذیرش در آزمون استخدامی، جذب نیرو صورت خواهد گرفت.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =