پرداخت بیش‌از یک‌میلیون و ۶۱۰ فقره تسهیلات توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امشب در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بزرگترین فعالیت‌های خود در حوزه تسهیلات و با بیش‌از ۱۴ میلیون نفر مشتری که از تسهیلات این بانک استفاده کرده‌اند سرآمد است.

وی ادامه داد: بالغ‌بر ۲/۵ میلیون نفر به صورت مداوم از سامانه‌های بانک استفاده می‌کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه این بانک با بیش‌از ۱۳۰ همت منابع ۲/۱ درصد نقدینگی شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: سال گذشته ۱/۶ درصد از نقدینگی شبکه بانکی کشور در اختیار این بانک بوده است.

شمسی‌نژاد افزود: سال گذشته بیش‌از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات و امسال یک‌میلیون و ۶۱۰ فقره تسهیلات توسط این بانک پرداخت شده که میزان آن بالغ‌بر ۵۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم و تسهیلات گیرندگان استقبال خوبی کرده و این بانک کمترین معوقات در شبکه بانکی با حدود ۰/۵ درصد دارد، اضافه کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات نخستین بوده و بیشترین رشد منابع در بین شبکه‌های بانکی با رشد ۵۱ درصدی از ابتدای امسال تاکنون داشته است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از افزایش سقف تسهیلات این بانک از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان برای افراد حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان برای افراد حقوقی خبر داد و گفت: تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود و تاکنون بیش‌از ۱۵۰ فقره تسهیلات در این حوزه پرداخت شده و تا دو ماه آینده به هزار شرکت دانش‌بنیان خواهد رسید که از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده خواهند کرد.

شمسی‌نژاد ادامه داد: تعدادی از این تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه تسهیلات تکلیفی جزو بانک‌های سرآمد بوده و رتبه چهارم را در بین بانک‌های کشور دارد، تصریح کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج توسط این بانک پرداخت شده و تا پایان سال به بیش‌از ۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان وام فرزند‌آوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت کرده است.

شمسی‌نژاد با بیان اینکه تسهیلات این بانک در حوزه کمیته امداد سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت که پوشش ۹۰ درصدی داشته است، بیات داشت: در حوزه بهزیستی امسال رشد تسهیلات پرداختی این بانک ۲۵۰ درصدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با استقبال مردم از قرض‌الحسنه هدف‌گذاری این بانک تا پایان سال منابع بانکی به ۲۰۰ همت برسد که رشد تقریبا ۱۲۰ درصدی خواهد داشت، تصریح کرد: هدف دیگر بانک توسعه خدمات غیرحضوری بوده و با توجه به اینکه روزانه ۹ هزار افتتاح حساب در این بانک وجود داشته و روزانه ۸ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ فقره وام پرداخت انجام می‌شود که از ۹ هزار افتتاح حساب ۴ هزار مورد به صورت غیرحضوری انجام و به دنبال این هستیم تا دو سوم افتتاح حساب‌ها به صورت غیرحضوری و ۳۰ درصد از خدمات نیز به صورت آنلاین صورت گیرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =