اولتیماتوم ۴۸ ساعته معاون استاندار به بانک‌های طبس/ دادستان با ترک فعل برخورد کند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، علی‌اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس امروز در سی و ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان طبس با موضوع «تشکیل کمیته سامان ازدواج» اظهار داشت: بانکهای طبس موظف هستند در ۴۸ ساعت آینده آمار وام‌هایی اعطایی و تسهیلات ویژه ازدواج را ارائه نمایند.

وی افزود: تعداد متقاضیان اخذ وام ازدواج، مبالغ وام ازدواج و همچنین تعداد مراجعه کنندگانی که به انها وام ارائه نشده را اعلام کنند.

فرماندار طبس تصریح کرد: از بازرسی می‌خواهیم که موارد ذکر شده در خصوص وام ازدواج را یک به یک بررسی و علت عدم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی را بیان کنند.

رحیمی یادآور شد: در صورتیکه بانکهای عامل تکلیف شان را انجام نداده‌باشند و ترک فعلی داشته باشند به جد با آن برخورد خواهد شد.

مهدی قناد معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به مصوبه شورای عالی جوانان خاطرنشان کرد: همه بانک‌های عامل در راستای تسریع و ساماندهی پرداخت تسهیلات ازدواج، موظف‌اند، پس از ثبت نام متقاضیان و صدور کد رهگیری توسط سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی، حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری، متقاضیان را با رعایت اولویت زمان ثبت نام متقاضی در سامانه مزبور و با ارسال پیامک تعیین شعبه نمایند.

وی یادآور شد: همچنین بانک‌ها پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، حداکثر ظرف ۱۰ روز مبلغ وام را برای متقاضی واریز می‌کنند.

 معاون امورفرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ضمن گلایه از عملکرد بانک‌ها در خصوص همراهی نکردن در پرداخت تسهیلات وام ازدواج گفت: با توجه به اینکه بیش از چهار هزار نفر از جوانان خراسان جنوبی در صف وام ازدواج هستند اما متاسفانه در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان رتبه ۲۸ کشور را داریم.

قنادبا قدردانی از عملکرد برخی از بانکها گفت: رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های عامل خراسان جنوبی ادعا می‌کند که ما رتبه پنجم کشور را داریم اما نگاه بانک ها این است که از این ظرف بیشترین پول را برداشتیم اما نگاه ما از زاویه ای دیگر است و با این حجم از جوانان در صف، باید بیش از این ها پول برداشته شود.

وی با انتقاد از عدم اعطای تسهیلات توسط برخی بانک ها،تاکید کرد: در این خصوص قانون به صراحت بانک ها را وادار به پاسخگویی کرده است، این شایسته نیست که اینگونه وام داده شود.

 معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی  نیز با اشاره به مصوبه شورای عالی جوانان گفت: همه بانک‌های عامل در راستای تسریع و ساماندهی پرداخت تسهیلات ازدواج، موظف‌اند، پس از ثبت نام متقاضیان و صدور کد رهگیری توسط سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی را حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری، متقاضیان را با رعایت اولویت زمان ثبت نام متقاضی در سامانه درج و با ارسال پیامک تعیین شعبه نمایند.

 قناد خاطرنشان کرد: همچنین بانک‌ها پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، حداکثر ظرف ۱۰ روز مبلغ وام را برای متقاضی واریز می‌کنند.

 وی افزود: با توجه به اینکه بیش از چهار هزار نفر از جوانان خراسان جنوبی در صف وام ازدواج هستند اما متاسفانه در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان رتبه ۲۸ کشور را داریم.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با انتقاد از عدم اعطای تسهیلات توسط برخی بانک ها متذکر شد: در این خصوص قانون به صراحت بانک ها را وادار به پاسخگویی کرده است، این شایسته نیست که اینگونه وام داده شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =