طرح «تخلیه و اسکان اضطراری» خراسان‌جنوبی در اولویت طرح های پژوهشی قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ظهر امروز در «کمیته تخصصی امداد و نجات و امور آموزش در مدیریت بحران» که با موضوع بررسی و تجزیه تحلیل طرح اسکان اضطراری استان و هم اندیشی در خصوص پویش ملی «غرق نشویم» برگزار شد اظهارداشت: کاهش و پیشگیری حوادث غرق شدگی از مهم ترین اهداف برگزاری این جلسه است.

وی خواستار رعایت استاندارهای اسکان از سوی همه نهاد ها و دستگاه ها شد و افزود: همچنین خواستاریم آموزش های غریق به تمام کارکنان همه سازمان ها ابلاغ شود‌.

وی با بیان این که با توجه به فعالیت ستاد اوقات فراغت، باید آموزش های لازم به مسوولان ستاد ارائه شود افزود: همچنین با توجه به گرمای هوا و تمایل شهروندان به آبتنی نیاز است مسوولان و متولیان بندها، معادن و سدها نسبت به حصارکشی ها اقدام کنند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر این که مربیان فنی و حرفه ای دوره های آموزشی غریق را فرا بگیرند گفت: خودکفایی و خوداتکایی تیم های امدادهای سازمان های مختلف در بحران از اهمیت بالایی برخوردار است که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که با توجه به حادثه خیزی خراسان جنوبی از دهیاری ها، شوراها و فرمانداری ها خواستاریم در محلات مختلف اسکان های اضطراری دیده شود، اظهار کرد: این امر نقش بسزایی در تسهیل خدمت رسانی ها در زمان بحران دارد.

کاوسی با بیان این که خواستاریم طرح پژوهشی «تخلیه و اسکان اضطراری» در اولویت طرح های پژوهشی مدیریت بحران خراسان جنوبی قرار گیرد افزود: باید فرهنگ رفتار صحیح در مخاطرات در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =