طرح استانی «تا اوج» در خراسان جنوبی تهیه می شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در شورای اطلاع رسانی استان اظهارداشت: دشمن در صدد است تا به سلامت و امنیت انتخابات خدشه وارد کند. 

وی گفت: با توجه به اینکه در اسفند ماه امسال دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان  را داریم ، دشمن از چند ماه قبل، از همه توان خود برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات بهره گرفته است.

وی با بیان این که دشمن درصدد است سلامت و امنیت انتخابات را خدشه دار کند، افزود: دشمن به دنبال ایجاد یأس و نا امیدی در کشور است و همه ما و از جمله رسانه ها وظیفه داریم که امید آفرینی و امید بخشی را در دستور کار خود قرار دهیم.

به گفته وی؛ در خواست رهبری برای جهاد تبیین اهمیت بسیاری در این زمینه دارد و مسئولان هر چند در بین گروه های مختلف مردم حضور دارند اما باید خدمات ارائه شده را برای مردم بیان کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با یادآوری این که در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه های بین المللی، ملی و استانی انجام شده، خاطرنشان کرد: مسئولان به موقع باید کارهای انجام شده را به رسانه ها منتقل کنند و رسانه ها هم با امانتداری آنها را بازگو کنند که نتیجه آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد بود.

طالبی عنوان داشت: در کشور و در سطح محدود تر در شهر بیرجند با پدیده شوم کشف حجاب مواجه هستیم و مطالبه مردم از مسئولان حل این مشکل است.

وی با تأکید بر اینکه کشف حجاب جرم تلقی می شود، اظهار داشت: قانونگذار برای این جرم، مجازات مشخص  کرده لذا باید با این معضل برخورد لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این که رسانه ها در سه مرحله قبل، حین و بعد از مراسم اربعین باید برای اطلاع رسانی مطلوب اقدامات مورر نیاز را انجام دهند، تصریح کرد: دشمن در قالب جنگ ترکیبی به این موضوع ورود کرده تا از اجتماع بزرگ مردمی حول مذهب شیعه جلوگیری کند.

طالبی با ذکر این نکته که مراسم اربعین بعد از حج ابراهیمی بزرگترین اجتماع مسلمانان است، افزود: رسانه ها باید برای  پاسخگویی به شبهات جریان های تکفیری اقدام کنند و صحنه های بی نظیر اربعین را منعکس کرده و نتایج این اجتماع بزرگ را تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت مواکب حوزه مجازی را در ستاد اربعین استان مصوب خواهیم کرد، یا آور شد: به اعتراف مسئولان عراق بیشترین خدمات را موکب های خراسان جنوبی ارائه می کنند و مواکب داخل استان هم خدمات مورد نیاز را باید به زائران پاکستانی ارائه کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار خواستار آن شد که در جلسه ای با حضور نمایندگان رسانه های فعال استان،پیشنهادهای مربوط به گرامیداشت روز خبرنگار ارائه شود تا بر این اساس برنامه های کیفی به این مناسبت اجرا شود.

طالبی با اشاره به این که اقداماتی را برای ایجاد اشتغال تعدادی از خبرنگاران بیکار شده انجام و پیشنهادهایی در این زمینه ارائه کرده، گفت: باید از تعدادی از مسئولان رسانه های فعال خراسان جنوبی به عنوان مدعو برای حضور در جلسات شورای اطلاع رسانی دعوت شود.

وی افزود:طرح استانی «تا اوج» برای اطلاع رسانی اقدامات دولت سیزدهم باید تهیه شود تا با نهایی شدن آن برای انجام اقدامات مورد نیاز ، برای دستگاه های اجرایی و رسانه ها ارسال شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =