صدور محصولات دانش‌بنیان خراسان جنوبی به ۱۰ کشور جهان

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: خراسان جنوبی از  سال ۱۳۹۰ دارای پارک علم و فناوری است و اکنون  ۲۰۵ واحد فناور، ۵۶ شرکت دانش‌بنیان و پنج مرکز رشد از خدمات پارک علم و فناوری استان بهره‌مند هستند.

وی از استقرار ۷۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: از مجموع واحد فناور فعال در استان ۹۱ واحد در بیرجند،  ۲۹ واحد در قاین، ۳۵ واحد در فردوس و ۹ واحد در طبس مستقر است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به میزان اشتغال واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری استان ادامه داد: اکنون هزار و ۳۶ نفر در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند.

مجیدی بیان داشت: در دو سال گذشته شرکت‌های پارک علم و فناوری استان ۱۳۴ ثبت اختراع داشتند.

رئیس پارک علم  فناوری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۱ شرکت امور موسساتی در استان، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان استان سال ۹۹، تعداد ۳۴ مورد بود و اکنون ۵۶ شرکت رسیده که رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته مجیدی شرکت های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال و سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال فروش داشتند.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به بیش از ۱۰ کشور صادر می‌شود، افزود: سال گذشته یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار صادرات انجام شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تصریح کرد: این شرکت ها محصولاتی از جمله نرم‌افزارهای آموزشی، پتروشیمی،  پلیمری، فرآورده‌های دام و طیور، ابزار سنجش الکترونیک و محصولات فرآوری شده صنایع غذایی را به کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه خلیج فارس و عراق صادر کردند.

مجیدی از برگزاری نخستین رویداد علمی و فناوری از« تانا  تا ثریا» در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با ۱۶ دستگاه اجرایی منعقد شد تا نیازهای این دستگاه‌ها احصا و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، به تامین نیازهای فناورانه پرداخته شود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =