«زردآلو» نگین طلایی میوه‌های بهار/ پیش‌بینی برداشت ۳.۵ تن زردآلو در استان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برداشت زردآلو، نگین طلایی میوه‌های بهار از ۶۳۷ هکتار از باغ‌های استان آغاز شد.

عبدالرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از آغاز برداشت زردآلو از باغ‌های استان خبر داد و اظهار داشت: ۶۳۷ هکتار از باغ‌های خراسان‌جنوبی به کشت این محصول اختصاص دارد.

وی از پیش‌بینی برداشت سه هزار و ۵۱۳ تن زردآلو از باغ‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: انواع زردآلوی ارقام بومی و اصلاح شده در این استان تولید می‌شود که می‌توان به ارقام شاهرودی، لاسجردی، نارنگی، نوری و ارقام محلی اشاره کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برداشت زردآلو در خراسان‌جنوبی تا پایان تیر ادامه دارد، تبیین کرد: زردآلوی تولیدی خراسان‌جنوبی علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به استان‌های سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌رضوی ارسال می‌شود.

رضایی عنوان کرد: بیشترین سطح کاشت محصول زردآلو در خراسان‌جنوبی با ۱۷۸ هکتار سطح و تولید ۸۵ تن به شهرستان‌های قاین اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: زردآلوی تولیدی استان به‌دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید ارگانیک محصول و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی و هرس به موقع درختان از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و ۴۴۳ تن زردآلو از باغ‌های خراسان‌جنوبی برداشت شد و امسال برداشت زردآلو امسال ۷۰۰ تن بیشتر از سال گذشته است.

رضایی تبیین کرد: زردآلو، درختی است از تیره گل سرخیان و خانواده بادامیان با هسته‌ای سخت که گوشت میوه آن خوراکی است، مغز هسته آن تلخ یا شیرین است که گونه هسته تلخ آن، زردآلو و گونه هسته شیرین آن قیسی نامیده می‌شود.

وی با بیان اینکه از گوشت این میوه محصولاتی مانند پوره زردآلو، کمپوت، شربت غلیظ و اخیرا لواشک و مربا تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین‌های گروه B برای درمان بیماری‌های عصبی و روحی، بی‌خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی و غیره مفید است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: میوه و هسته شیرین زردآلو به علت دارا بودن ویتامین C برای تقویت بدن، رفع اختلال در رشد کودکان، جلوگیری از خونریزی لثه مؤثر است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =