۹۰ درصد خانواده‌های زندانیان خراسان‌جنوبی نیاز معیشتی دارند

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۹۰ درصد خانواده‌های زندانیان نیاز معیشتی صددرصد دارند، گفت: توزیع سبدهای غذایی در بین خانواده‌های زندانیان از اهم اقدامات این انجمن در طول سال بویژه در ایام رمضا‌ن‌المبارک، محرم‌الحرام و سال تحصیلی جدید می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگاری فارس از بیرجند، سیدهاشم اسماعیل‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ اظهار داشت: انجمن حمایت از زندانیان یک نهاد کاملاً مردمی است و کمک به خانواده زندانیان، حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان از اهداف این انجمن می‌باشد.

وی با اشاره به هزار و ۴۵۰ خانوار تحت پوشش این انجمن افزود: حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش این انجمن هستند که از این تعداد ۶۷۰ خانوار زندانی در شهرستان بیرجند حضور دارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی با اشاره به پوشش هزار و ۷۶۰ دانش‌آموز و دانشجوی خانواده زندانیان استان تصریح کرد: از این تعداد ۸۱۰ دانش‌آموز و ۶۰ دانشجو بیرجندی هستند.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: چهار هزار و ۷۰۰ فرزند زندانی نیز تحت پوسش انجمن حمایت از زندانیان بیرجند هستند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد خانواده‌های زندانیان نیاز معیشتی صددرصد دارند، خاطرنشان کرد: توزیع سبدهای غذایی در بین خانواده‌های زندانیان از اهم اقدامات این انجمن در طول سال بویژه در ایام رمضا‌ن‌المبارک، محرم‌الحرام و سال تحصیلی جدید می‌باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی یادآور شد: در راستای رزمایش کمک مؤمنانه حمایت از خانواده‌های زندانیان متأثر از ویروس کرونا اسفندماه ۹۸ تعداد یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۷۵ میلیون تومان توزیع شد.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی به خانواده‌های تحت پوشش کمک کرده است، گفت: در چهار ماهه نخست سال ۹۹ نیز ۴۳۰ میلیون تومان در قالب کمک مؤمنانه در بین خانواده‌های تحت پوشش شهرستلن بیرجند توزیع شده است.

وی از توزیع ۶۰۰ سبد غذایی و بهداشتی این انجمن در گام دوم رزمایش کمک مومنانه در دهه اول محرم خبر داد و افزود: ارزش هر سبد غذایی ۳۰۰ هزار تومان است که در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان و سربیشه توزیع می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانبان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۶۹ درصد از همسران خانواده‌های زندانیان فاقد مسکن هستند، تاکید کرد: ۷۰ درصد این خانوادا‌ها نیز فاقد شغل هستند و۲۱ درصد نیز به مشاغل خانگی روی آورده‌اند.

اسماعیل‌زاده مشکل اصلی خانواده‌های زندانیان را علیرغم اینکه هیچ نقشی در ارتکاب جرم نداشته‌اند، مجازات‌های اجتماعی دانست و اذعان داشت: نهادهای فرهنگی و اجتماعی می‌توانند با ارائه آموزش‌های همگانی در راستای تغییر نگاه جامعه برآیند سدی در مقابل آسیب‌ها و جرم‌های احتمالی باشند.

وی با اشاره به فعال شدن گروه جهادی رسانه با هدف حمایت از خانواده زندانیان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند هر گونه کمک نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۵۹۰۷۸۰۲۰۰۱ نزد بانک ملی و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۷۷۴۶ واریز یا به آدرس انجمن واقع در خیابان مطهری ۱۷ پلاک چهار تحویل دهند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ج/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =