شهید حبیب الله آبشناس

او در سحرگاه یکی از روزهای سال ۱۳۳۹ در خانواده ای متدین و مذهبی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت گلی شکفت که او را حبیب الله ، نامیدند چه نام زیبایی !! حبیب الله و دوست خدا .

abshenas

شهید حبیب الله  آبشناس
نام پدر: نبی الله
تاریخ شهادت  : ۱۳۶۲/۰۵/۲۵

 

 

 

زندگی نامه
در سحرگاه یکی از روزهای سال ۱۳۳۹ در خانواده ای متدین و مذهبی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت گلی شکفت که او را حبیب الله ، نامیدند چه نام زیبایی !! حبیب الله و دوست خدا .
مدتی بعد از تولد به بیماری سختی مبتلا شد و وضعیت جسمانی نامطلوبی پیدا کرد به نحوی که مادرش از او قطع امید کرد ولی مادر رنج کشیده حبیب الله نذر کرد که اگر این فرزند بهبود پیدا کند و سلامتی خودش را در یابد نامش را علی بگذارد. لذا پس از کسب سلامتی تغییر نام پیدا کرد و همه او را علی صدا می‌زدند .
شرایط سخت زندگی را از اول تجربه و از اوان کودکی طعم فقر و محرومیت را چشید . چون به سن تحصیل رسید تحصیلات خود تا کلاس پنجم ادامه داد علی رغم استعداد ذاتی و تمایل خانواده به ادامه تحصیل این فرزند، شرایط زندگیش و فقر اقتصادی زمینه ای شد که تحصیل را رها کرده و برای کسب روزی حلال و مساعدت به اقتصاد خانواده راهی معدن قلعه زری بیرجند گردد و در کنار پدرش مشغول به کار شود . به سن ۱۸ سالگی که رسید تصمیم گرفت تا تشکیل خانواده بدهد لذا با دختری متدین و مؤمن از آشنایان ازدواج نمود . همزمان با شروع جنگ تحمیلی خود را برای خدمت مقدس سربازی معرفی کرد و خدمت خود را پس از آموزش نظامی در روستای بصیران در چهار کیلومتری  معدن قلعه زری شروع کرد یک سال از خدمتش که گذشت چشمش به جمال اولین فرزند روشن گردید و علاقه‌اش به آخرین امام معصوم حضرت صاحب العصر و الزمان حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باعث شد که نامش را مهدی بگذارد . مدتی بعد از تولد فرزند تمایل شدیدی پیدا کرد تا ادامه خدمت خود را در جبهه سپری کند ولی چون با مخالفت ارتش روبه رو شد توفیق حضور در جبهه‌ها را در زمان سربازی پیدا نکرد . سربازیش که تمام شد هشت ماه کار کرد و بعد داوطلبانه از طریق بسیج معدن به جبهه اعزام شد . تهجد و شب زنده داری‌های او درون جبهه که بیانگر روح اعتقاد و التزام ایشان به انجام فرایض دینی و اعتقادی بود . همراه با شجاعت و درایت حبیب الله زمینه ای گشت تا هیجده روز بعد از اعزام به عنوان جانشین گروهان انتخاب و همراه با سایر نیروها در عملیات والفجر ۳ که با رمز مقدس یا الله یا الله در منطقه عملیاتی مهران شروع شد شرکت و در تاریخ ۲۵/۵/۱۳۶۲ در همان مأموریت اول به شهادت رسید . پیکر پاک و مطهر این بسیجی مخلص چند روز بعد از شهادت پس از تشییع در شهرستان طبس بر دوش امت حزب الله بخش دستگردان تشییع و درگلزار شهدای عشق آباد به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =