شهید علیرضا بهروان پور

چه سعادت و افتخاری از این بالاتر که در اوج جوانی، دل از دنیا و خوشی‌های آن ببری و برای اعتلای دین و میهن با خون خود وضو سازی و چه مظلومیتی از این بیشتر که با کوله بار آرزوهای جوانی هماغوش خاک مزار خویش شوی و برای همیشه خاموش گردی..

شهید علیرضا بهروان پورشهید علیرضا بهروان پور
نام پدر:حسین
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۵/۱۵

 

 

 

زندگینامه

شهید علیرضا بهروان پور در سال ۱۳۴۶ در تایباد به دنیا آمد، او تنها پسر خانواده بود، کودکی خود را در دامان پدر و مادری دلسوز و فداکار به نام‌های «حسین» و «زهرا» سپری نمود و تحصیلات خود را در شهر طبس آغاز کرد و تا دوم راهنمایی ادامه تحصیل داد، او از هوش و استعداد وافری برخوردار بود.

علیرضا دوشادوش مردم در صحنه های انقلاب شرکت می‌کرد، با شروع جنگ تحمیلی، دوره آموزشی نظامی را در بسیج گذراند و برای دفاع از کشور اسلامی عازم جبهه های حق علیه باطل گردید و مدتی به خاطر عشق و علاقهٔ وافر به اسلام، با دشمنان جنگید و زخمی شد.

علیرضا پس از بهبودی بار دیگر به جبهه اعزام گردید، آنکه آئین و ایمان می‌شناسد، افتخار و ایران می‌شناسد، هیچ گاه از هجوم و هیاهوی دشمن نمی‌هراسد، شهید بهروان پور، جوانی از تبار نور و غرور بود که مردانه و مطمئن با دشمن زبون جنگید و آرامش او را بر هم زد تا نام ایران همواره بلند و بی گزند باشد، سرانجام این عزیز در منطقه مهران و عملیات والفجر ۳ در تاریخ ۱۳۶۲/۵/۱۵ پس از شش ماه و ده روز حضور در جبهه نبرد ندای حق را لبیک گفت و با اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد و چه سعادت و افتخاری از این بالاتر که در اوج جوانی، دل از دنیا و خوشی‌های آن ببری و برای اعتلای دین و میهن با خون خود وضو سازی و چه مظلومیتی از این بیشتر که با کوله بار آرزوهای جوانی هماغوش خاک مزار خویش شوی و برای همیشه خاموش گردی.

پیکر پاک این جوان دلاور چند روز پس از شهادت بر روی دستان امت شهید پرور طبس تشییع و در جوار امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

بلبل از جام شقایق باده شبنم گرفت          از دل مرداب مستی شاخ نیلوفر دمید
لحظه‌ها مان زنده شد از نور عشق و معرفت           تــا که خورشید از دل سنگر دمید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − پنج =