شهید محمود رفیعی

در روستای امیرآباد دیهوک از توابع شهرستان «طبس» به سال ۱۳۴۶ چشم به هستی گشود. در خانواده‌ای مهربان و پایبندبه معتقدات مذهبی رشد کرد…

شهید محمود رفیعیشهید محمود رفیعی
نام پدر: حسن
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۵/۱۴

 

 

زندگینامه

در هوایی پاک و لطیف، روستای امیرآباد دیهوک از توابع شهرستان «طبس» به سال ۱۳۴۶ چشم به هستی گشود.

در خانواده‌ای مهربان و پایبندبه معتقدات مذهبی رشد کرد و بالا آمد. دوره ابتدائی را با موفقیت درزادگاهش گذراند، سپس همدوش با پدر به کار کشاورزی و دامداری مشغول شد. و در تامین نیازهای خانواده بی‌وقفه تلاش کرد.

فعال و کوشا بود، همراه با انقلاب، در اکثر راهپیمائی‌ها و تظاهرات حضور فعال داشت. با تشکیل بسیج به عضویت آن نهاد مقدس در آمد. وقتی جنگ آتش افروخت و مزارع و دشتهای سرسبز میهن اسلامی را به شعله خویش تهدید به نابودی کرد، او به آموزش نظامی روی آورد و فنون رزم را در کلاسهای بسیج آموخت و راهی جبهه‌ها شد. حضور در جبهه و همراهی با دیگر رزمندگان کفر ستیز را وظیفه خویش می‌دانست، و در راه ادای دین لحظه‌ای درنگ نکرد.

سنگرساز بی‌سنگری، که دوشادوش همرزمان با ایمانش، جلوی خصم فرومایه را بست. آنان آتش به صورت پوشالی دشمن زدند، و رویاهای ناجوانمردانه بعثیان را نقش بر آب ساختند.

سرانجام پس از دو ماه حضور پربار در جبهه، پرنده حامی روحش، قفس تن را شکست و در منطقه مهران عملیات «والفجر ۳» به تاریخ ۱۳۶۲/۵/۱۴ به اعلی علیین پرواز کرد.

پیکر پاک و مطهر شهید پس از چند روز بر دوش مردم قدر‌شناس شهرستان تشییع ودر منطقه دیهوک، در آغوش خاک آرمید. او دیگر زمین زاده‌ای بود که به سوی آسمان می‌تاخت.

‹ روانش غریق رحمت جاودانه انوار خدایی باد ›

راه تو شهید حق، رهی دلخواه است
این راه کسی رود که جان آگاه است
پرواز نکند هــر آن کــه ایـن ره پویـد
تا مقصد و مقصود، لقاء الله است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =