امامزاده سید حسین(ع)زرگ،نیازمند توجه مسئولان

امامزاده سید حسین(ع)زرگ طبس در روستای زرگ در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر طبس قرار دارد که متاسفانه علی رغم قولهای مسئولان همچنان راه خاکی آن موجبات نارضایتی زائرانش را در پی دارد.

طبس نیوز:امامزاده سید حسین(ع)زرگ طبس در روستای زرگ در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر طبس قرار دارد که متاسفانه علی رغم قولهای مسئولان همچنان راه خاکی آن موجبات نارضایتی زائرانش را در پی دارد.

به گزارش طبس نیوز،امامزاده سید حسین ابن موسی الکاظم (ع) فرزند بزرگوار امام کاظم (ع) وبرادر امام رضا (ع) میباشند. این امامزاده لازم التعظیم که بر اساس اسناد موجود برادر امام رضا (ع) است در دوران نا مهربانی‌ها و بی مهری‌های حکومت عباسی از مدینه به سمت مشهد الرضا در حال عزیمت بود که پس از شهادت امام رضا (ع) مورد هجوم سربازان حکومت قرار گرفته و در دامنه کوه های شتری در روستای زرگ طبس به شهادت رسید.
بقعه و مزار آن بزرگوار در روستای زیبای زرگ به خوبی بنا نهاده شد که متأسفانه زلزله ویرانگر سال ۱۳۵۷ طبس هم بقعه متبرکه را ویران نموده و هم زیبایی و سرسبزی را به دلیل خشک شدن چشمه های آب از روستای زرگ برد به گونه ای که مردم روستا مجبور به مهاجرت از روستا شدند.
روستای زرگ که در فاصله ۳۸ کیلومتری شهرستان طبس و در فاصله ۳ کیلومتری روستای اصفهک در میان رشته کوه های شتری قرار گرفته هم اینک همه روزه خصوصا در ایام تعطیل پذیرای سیل مشتاقان و زائران دل شیفته امامزاده لازم التعظیم آقا سید حسین (ع) می‌باشد.
حجت الاسلام سید محمود رحیمی روحانی و خادم و عضو هیئت امنای امامزاده زرگ کمک‌های مردمی و همچنین حمایت‌های اداره اوقاف طبس را بی نظیر دانسته و افزود:پس از انقلاب اسلامی و به همت این حمایت‌ها و کمک‌ها بود که توانستیم دوباره بقعه ای زیبا را برای امامزاده سید حسین زرگ (ع) بنا نهیم و در سایه این حمایت‌ها مشکلات آب و برق را برطرف نموده و همچنین تعدادی زائر سرا برای رفاه زائران عزیز بنا نهاده و ضریحی زیبا را برای آن امامزاده بسازیم.
شایان ذکر است با وجود محبت و علاقه بی نظیر مردم به این امامزاده و علی رغم بارها پیگیری و قول‌های متعددی که داده شد اما متأسفانه هم اکنون مشکل اصلی امامزاده سید حسین (ع) زرگ راه خاکی آن است که با بدقولی‌های مسئولین مواجه شده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =