با مدیریت صحیح موضوع حق آبه تصفیه‌خانه طبس حل شود

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: باید با مدیریت صحیح، موضوع اختصاص حق‌آبه برای آب شرب شهرستان طبس حل شود.

طبس نیوز:مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: باید با مدیریت صحیح، موضوع اختصاص حق‌آبه برای آب شرب شهرستان طبس حل شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،سید مجتبی عراقی‌زاده اظهار داشت: تصفیه‌خانه طبس با مطالعه دقیق و صحیح طراحی و احداث شده است و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: باید با مدیریت صحیح، موضوع اختصاص حق‌آبه برای آب شرب حل شود، چرا که در نهایت مردم طبس از مزایای راه‌اندازی تصفیه‌خانه منتفع خواهند شد و در حال حاضر هیچ راهی جز استفاده از منابع سطحی و تصفیه‌خانه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی تصریح کرد: ایام تابستان در طبس به ازای هر نفر در روز ۵۱۰ لیتر آب تولید می‌شود که این میزان معادل دو برابر برخی از شهرهای استان است.

انتقال آب از سرشاخه‎های کارون بهترین راهکار رفع بحران کم آبی در طبس است

عراقی‌زاده با اشاره به بحران جدی کم‌آبی در شهرستان طبس، اذعان داشت: اجرای خط دوم انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان یزد و امتداد آن تا شهرستان طبس، بهترین راهکار برای رفع بحران کم‌آبی در طبس است.

وی گفت: در مقایسه‌های انجام شده مشخص شده است که تابستان امسال نسبت به تابستان‌های گذشته، گرم‌ترین بوده است، به طوری که متوسط بیشینه دما در ۱۹ روز نخست مرداد، ۶٫۵ درجه سانتی‌گراد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: افزایش دمای هوا سبب افزایش قابل توجه میزان مصرف آب شرب در شهرستان طبس شد که با توجه به محدودیت منابع آبی در این شهرستان، تابستان بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

عراقی‌زاده با بیان این‌که در تابستان امسال شهر طبس دچار بحران جدی کم‌آبی شده بود، افزود: کمبود آب سبب افت فشار آب در بسیاری از قسمت‌های شهر طبس شد که با تلاش جدی امور آب و فاضلاب شهر طبس از جمله افزایش ۲۲ درصدی میزان استحصال آب از منابع تأمین آب و همچنین مدیریت مصرف آب توسط شهروندان، از قطع آب جلوگیری شد.

وی افزود: تاکنون آب از هیچ جایی خارج از طبس، به این شهرستان رسانده نشده است و منابع آبی استان خراسان جنوبی هم با افت سطح ایستایی مواجه شده و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا چه زمانی منابع موجود پاسخ‌گوی نیاز آبی استان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =